الممارسة الحميمية

تم نشره من قِبل Yosefnazmy

شاب عمرى ٢١ سنة .. مش قادر اقول الحمد لله على نعمة انى وسيم وجسمى حلو وطولى ١٩٧سم ودقنى مكتملة ومهذبة واشقر وجسمى رياضى .. ولا انى احزن على انى بعصى ربنا بسبب خلقة ليا بالصورة دى ..
مارست علاقات جنسية كتير ومنهم نتج حب
مارست مع مطلقة عمرها ٢٩ امام ابنها الصغير
ومع اختين كانوا ٣٠ و ٣١ سنة
ومع راجل عرفتة خلانى امارس مع زوجتة امامة
ومع شاب طلب منى علاقة (شذوذ)
ومع والدة صديقة ليا فالجامعة
ومع اتنين من جيرانى مش فنفس العمارة جيران منطقة اعمارهم ٤١ و٣٦.. وغيرهم كتيير
كل دا وانا عمرى ماطلبت من حد حاجة ولا عمرى طلبت اشوف جسم بنت ولا اجبر واحدة على حاجة ..
بحس ان ربنا بيبعتلى كل دول فطريقى علشان ابقى خارج من رحمتة
والغريب ان كل الستات دى من بداية سن ال ٣٠ لما فوق ومنهم الى طلب الزواج
بس انا مش كدا !!
غير ان انا بقيت حابب السن الكبير وحابب الستات المليانة عن البنات الى لسة براشاقتهم اكتر .. نظرتى نفسها للستات رغم ان مكنتش بوصل لكامل متعتى بسبب انتهاء العلاقة من طرفهم ووصولهم لحد كبيير من الشهوة (خلاص كفاية )
غير ان محدش بيعرف ان عمرى ٢١ بيبان انى فوق ٢٧ سنة مثلا انا
بقالى حوالى ٦ شهور مبتعد عن اى علاقات من ناس جديدة او نفس الناس .. لان التوبة هى عدم الرجوع للمعصية .. بس مش قادر امشى حياتى انا كنت فييين وعملت كدا ازاى
دا الشباب بيفضل يغوى البنات ويلف ويدور ويعمل كل حاجة علشان بوسة او مسكة جسم .. انا ربنا حط كل دا فطريقى بسهولة لية .. طيب مراتى وبنتى هيترد دا فيهم علشان وقت انا كنت خارج وعى فية لية .. انا حياتى بايظة فعليا وانا لسة فبداية حياتى

الإجابة
0

يخربيت سنينك دة عنتيل المحلة بنفسة معملش ال انت عملتة لكن المهم انت لو ناوي بجد انك تبعد عن الحجات دي يبقي لازم تصبر وتبعد فعلا ليس قولا ممكن تيجي حجات زي دي قدامك بسهولة عشان ربنا يختبرك
السلام عليكم

موضوع أعجبني ,أحببت أن أنقله لكم

ذات يوم تأملت أمواج البحر وتأملت تلك الرغوة البيضاء
التي تأتي بنهاية الموجه

فتخيلت لو أن ذنبي كزبد البحر وكيف أن الله سيغفر لي
لو رددت كلمات لن تكلفني شيئا

لكني صعقت وذهلت لما رأيت زبد بحر حقيقي

هل تتسائل ماذا أردد حتى يغفر الله لي ؟

تأمل معي

قال الرسول صلى الله عليه وسلم..

ما على الأرض أحد يقول
لا اله الا الله والله اكبر ولا حول ولاقوة الا بالله
إلا كفرت عنه خطاياه ولو كانت مثل زبد البحر

قال الرسول صلى الله عليه وسلم..

من قال حين يأوي إلى فراشه
استغفر الله الذي لا اله الا هو الحي القيوم واتوب اليه
ثلاث مرات غفر الله له ذنوبه وإن كانت مثل زبد البحر ))

Ahmed
0

لا انا الحمد لله بطلت ..

1

خلاص ربنا يعينك وتوب توبة نصوحة

Ahmed
1

لازم تمحي من خيالک انو حیاتک مقدر لیها کدا، وواضح انک رافض الفکرة، لآنک جربت وعرفت مدی الخواء الروحاني والنفساني من ممارسة علاقات شهوانية دون وجود مشاعر للحب العميق... وده يخليک تفکر بمنطلق جدید في حیاتک، لانک عارف ومجرب. لازم قبل آي حاجه تصلح الموضوع من جواک، عشان لما تقبل علی الارتباط مایکونش ای رواسب تنغص علیک حیاتک، واضح من کلامک انک بتقول 'لیه ربنا حط في طریقي کدا' کآنک بتنفي عن نفسک ارادة الفعل وميل نفسك للهوى!.. وآول طريق لانك تبتدي تاخود خطوة تجاه حياتک، هو انک تعرف کویس انو لیک ارادة الفعل، انو بنفسك دخلت للوحل وبنفسك تطلع منو!.. بس لانو الدخول مش زي الخروج، فأنتا محتاج ارادة الكون تتحد مع ارادتك، في دعاء حلو [إلهى لقد خلقتنى بأمرك ، وأقمتنى فى بلايا هذه الدنيا بمشيئتك ، ثم قلت لى: استمسك ، فكيف أستمسك إن لم تمسكنى بلطفك ياقوى يامتين ؟].... كررره كتير واستحضر نية التطهير من روحك.. وادعي كتير.
واقرء عن الشفاء الجنسي، والجنس الروحي.. بتکونلک مفهوم جدید وفهم عمیق هیساعدک تتخلص من آفکارک وتجاربک، هیساعدک من الهوة للذروة.. وتفائل لعل الله يجعل منك وسيلة لمساعدة آخرين من الواقعين في هذا الوحل لتنقذهم، فقد جربت وعرفت مدى ظلامية الجنس الشهواني. وحباك الله بجمال، ليجعل الكثير يلتفت نحوك، لكنك واعي جدا، وتعرف أن قوة الجمال يمكن ان تؤثر في النفوس سلبا او إيجابا تبعا لنور او الظلمة فيك، عندما تجعل مجال للنور في حياتك تنقشع الظلمة، وسيضع الله بطريقك الأناس الذين يطابقون طاقة روحك الداخلية.
هيا لا تستسلم، فأمامك طريق لتشفي المتعبين من هوس الجنس وتدلهم. استعن بالله ولا تعجز وهيا فق مت غفلتك يا هذا.!!!

1

ندمك هو أول وطريق التوبة... اهنيك يا بطل

Culaaya
0

ربنا يباركلكوا يارب