الصحة الجنسية

تم نشره من قِبل ابراهيم سعد ابوزيد

من الانبوكس
نزل يا ادمن بعد ازنك الموضوع مهم وياريت الناس ترد عليا بجد من غير تريقة انا متجوز بقالى اربع سنين ومكنش فيه اى مشاكل فى العلاقة وكنا مستمتعين جدا ببعض وحتى بعد الخلفة كنا تمام لكن بقالى اسبوعين كدة مراتى بقت مبتحسش بيا انى نزلت رغم انها قبل كدة كانت بتحس ف انا كمان مبقتش بحس بالمتعة اوى فى الوقت اللى بنزل فيه على عكس العادة . فقولت اجرب اجيبهم برة واشوف يمكن مفيش حاجة بتنزل او السائل بقى قليل .. جربت اجيبهم برة لقيت ان مش بيحصل قذف لقدام بمسافة كدة لا السائل بينزل كأن حاجة بتخرج بالعافية. كأنى بخرج معجون سنان من العبوة كدة معلش مش عارف اشرح اوى . بس ياريت تنصحونى اعمل ايه وده كدة ضعف جنسى ولا ايه لانى بقيت بمجرد ما بنزل القضيب بينام فجأة وبيرتخى فى ثوانى

الإجابة
0

...
ممارسة الرياضة تقوي القذف خدها مني يا معلم .

Kotomoto
0

الافضل تشوف دكتور ذكوره وربنا الشافى

0

أهلاً بك، لا يمكن وصف ذلك بالضعف الجنسي، فالضعف الجنسي هو عدم القدرة على تحقيق الانتصاب بشكل كافي للإيلاج أو الحفاظ عليه حتى انتهاء العلاقة.

ما قمت بوصفه من النقص الملحوظ في كمية السائل المنوي عند القذف قد يكون سببه حالة مرضية مثل القذف المرتجع أو اضطراب مستوى الهرمونات، و قد يحدث ذلك نتيجة أخذ بعض أنواع العقاقير الطبية أو الإصابة ببعض الأمراض مثل مرض السكر على سبيل المثال و الذي قد يسبب ارتجاع القذف.

ننصحك بزيارة طبيب أمراض الذكورة لعمل الفحوصات و التحاليل اللازمة للوقوف على أسباب حالتك و علاجها.

مع تحيات فريق الحب ثقافة