الحمل

تم نشره من قِبل Mazolia

السلام عليكم وعيدكم سعيد جميعا انا كان حصلي مشكله وحكيتها قبل كدا ان حصل احتكاك جنسي للأعضاء دون إيلاج وقذف علي المهبل وكان القذف علي اليد بعيدا ثم مسحه بعيدا عن جسمي والدوره جتلي بعدها ٥ مرات من ضمنهم المره الثانيه كانت بعد العلاقه بحاولي شهر وكانت نزيف واستمرت ١٣ يوم ولما ذهبت للطبيه كشفت سونار وعملت تحاليل هرمونات وقالت لخبطه هرمونات ف السن دا لانها مرحله مراهقه ولم تذكر الحمل .. والدوره الثالثة والرابعه وحاليا عندي الدوره الخامسه ورجعوا طبيعي بقوا ٥ ايام او ٦ ايام ... ودكتور ساندي والأعضاء قالولي الحمل غير موجود وانا اتطمنت جدا بكلامهم
بس بطني منتفخه وبحسها بتكبر ولا عشان جسمي مليان شويه وعندي دهون علي بطني ممكن الكرش بيكبر ... ممكن تطمنوني لو سمحتوا وادعوا لاختكوا واسفه علي تكرار المشكله بس والله العظيم رجعت للوسواس تاني

الإجابة
0

تطمني مافي حمل و سبب انتفاخ بطنك احتمال يكون القولون ثار عندك من كثر القلق و التوتر .

0

اكيد من دون احتمالات لاني خايفه الخمس مرات يكون نزيف تثبيت او نزيف حمل

0

انتي بتعاني من الوسوسة .و كلامي من باب انك تريحي بالك فقط .. اعملي تحليل حمل . و مادام وصلتي وعملتي سونار قبل كده ارجعي اعمليه فقط لراحة بالك . اما احتمال وجود الحمل فهو معدوم لا تخافي

0

انا ايضا اعاني مثلك و هادي هي مشكلتي السلام عليكم حدثث ممارسة جنسية بيني و بين حبببي من الشرج من الخلف و قام بالقذف خارجا على الارض بعدها جاتني الدورة بموعدها تماما لكن ليس كالعادة باليوم الاول نزل شوية دم بني داكن متجلط و تاني يوم زاد شوي و ظلت اربع ايام فقط قرات عن دم الحمل و أنه يشبه دم الدورة كثيرا و هادا ما يقلقني الا تكون دورة و الان اصبت بالغثيان و رغبة في التقيؤ عند الاكل على معدة فارغة و خاصة الصباح هل هي اعراض حمل ارجو الإجابة من فضلكم اكاد اجن لا انام الليل و النهار و انا افكر

0

مش هينفع اروح اعمل سونار لظروف خاصه انا كانت بالصدفه المره الي فاتت لان كنت تعبانه وعندي لخبطه ف الهرمونات

1

اختي العزيزه انت ماعندك حمل عندك وسواس فقط تجاهلي الامر من فين بيجي الحمل مادام كان القذف ف اليد وسويتي فحوصات والدوره طبيعيه خلي ثقتك بنفسك قويه

0

شكرا لحضرتك وشرف ليا
بس انا عندي وسواس نتيجه الغلط الي عملته ... وبقلق بس حصل احتكاك وغالبا المذي كان لمسني بس معرفش

0

وعليكم السلام Mazolia،

أنت بكل تأكيد غير حامل، هذا مجرد وسواس بسبب الخوف والشعور بالذنب.

لكن كل الأدلة القاطعة تثبت أنك غير حامل.

الإنتفاخ مرتبط بالتوتر وعاداتك الغذائية ووزنك، ولا علاقة له بالحمل على الإطلاق.

تحياتي

0

أنا برتاح لما حضرتك تكلميني يا دكتور ساندي ... بس لآخر مره هل السونار الي عملته بعد شهر من العلاقه كان يقدر يبين الحمل او حتي الدكتوره تشك !! او حتي تحاليل الغدد وهرمون النمو وهرمون البروكتالين وصوره الدم كانت تدي مؤشرات للحمل والدكتوره قالت لماما !

0

لان انا مروحتش الدكتوره عشان موضوع الحمل انا رحت مع ماما عشان كان عندي مشكله ف الدوره الشهريه

0

حبيبتي مادام نزلت دوره تنفي وجود اي حمل
اطمني وخلي بالك علي نفسك

0

طب الحمد لله والله انا من ساعه الي حصل وانا ملتزمه وعملت عمره مع بابا وماما وبقيت اصلي وملتزمه راجيه ربنا انه يغفرلي ... وهل السونار وتحليل الهرمونات والغدد الي عملتها بعد العلاقه بحوالي شهر كانت تقدر تبين ان فيه حمل او الدكتوره تشك ف حمل لو فيه !