العلاقات

تم نشره من قِبل Warda

تعرفت ع صديق وبدانا الكلام باشياء كثيرة وكنت اتضايق لما نقعد يومين منتكلمش كنت بفتقده لكن كنت بقول اكيد اتعودت عليه بس لانه كان مرتبط
تطور الكلام بيننا وتحدثنا عن الجنس ومارسنا جنس هاتفى
هو بالنسبة له علاقتنا مبنيه عالجنس
لكنى مبقتش حابه اكمل ع اساس الجنس وبس وبردو مش عايزة افرض عليه علاقه وارتباط لان انا بردو لما بفكر اننا ناخد خطوة جد بلاقيها صعبه جدا لانه كان مرتبط بصديقه مقربة ليا
هل اصارحه بمشاعرى واقوله مش عايزة اكمل كده !
ولا انهى العلاقة من غير اسباب !
هو كمان صديق عزيز عليا ومش عايزة مشاعرى تتحول لكره ناحيته

Warda
الإجابة
0

أولاً معرفتك بأنه مرتبط و أستمريتي في العلاقة
و مرتبط بصديقة مقربة ليكي هذه أيضاً نقطة ليست جيدة
الأبتعاد أفضل عن كل شخص مرتبط و متزوج
لأنها من العلاقات المحرمة ولا يجوز لك أبداااً الأستمرار مع شخص مرتبط و متزوج
فهذه خيانة و محرمه

0

حتى لو كان غير مرتبط فالعلاقة بردو محرمه اعرف هذا جيدا

Warda
0

مش مستنياك تقولى حرام وحلال
انا بسال ف نقطة معينه بعيدا عن الدين

Warda
1

أهلاً بكِ، منتدى النقاش ليس منصة لتوجيه النصح الديني، أو لوم الأشخاص على قراراتهم وسلوكهم الشخصي.
أرجو منك عدم تكرار هذا النوع من التعليقات حتى لا نضطر لحظر حسابك.

تحياتي

0

كنت في نفس موقفك مع واحد بس اللي مرتبط بيها مبعرفهاش كنا زي حالتك في الاول كنت مبسوطة و طورت مشاعري تجاهو لحب بس ماكانش عارف اني بحبو بس كنت ببين و هو كلن خايف من الموضوع ده و كان كبو برضايا

0

كويس جاوبتي
على نفسك قولي هذا الكلام لنفسك لست صاحبة السؤال
نعم علاقتك محرمة

1

كلو برضايا بعدين اطورت العلاقة بس متل ماقلتي كان مستمتع معايا عشان الجنس و بس و بعد مرور تقريبا سنة و نص كنا بنتكلم في التلفون عادي بعدين طلب مني تاني نتكلم في الجنس قلتلو استنى شوية و كده عشان ينسى بس كان عمال يزن فوق راسي و بعدين اتشجعت و قلتلو انا مبقتش طايقة اني اعمل كده تاني لاني مش تعبت فعلا اراضيه و اعمل زي ماهو عايز و فهمتو انا بحبو و عزيز عليا بس مش هقدر اعمل كدة تاني لاني مش لاقية راحتي في العلاقة ده و مش عارفة مستقبلها فين .
من الاحسن متعمليش كده تاني ،هو بحب وحظة و انتي فين فالموضوع ده ؟؟ انتي مش خطة احتياطي انتي كمان عايزة تحبي و تتحبي
حتة ازا كنت بتحبيه سبيه هتتوجعي يوم يومين اسبوع شهر او اكثر بس حتلاقي راحتك و الله صدقيني لانو صارلي مثل حكايتك و توجعت كتير و بكيت صبح و ليل و كنت بقول اني مش حنساه بس ربنا بيعطينا نعمة النسيان و نسيتو و عايشة حياتي .

1

أهلاً بكِ، إنهاء العلاقة بشكل صحي سيكون مفيد لكِ وله وسيساعدك على تخطي هذه العلاقة بشكل أسرع.
نصيحتي لكِ أنه من الأفضل أن تتحدثي معه وتعبري عن مشاعرك بكل صراحة وتوضحي له أسباب رغبتك في انهاء العلاقة.

تحياتي.