الحمل

تم نشره من قِبل Tasnem Mohamad

اسفه لتكرار السؤال لكم بس علشان اطمن اكتر
كنت سألت قبل كده لو دخل تقريبا اقل من نص رأس القضيب يعني كانت محاوله إدخال لكن محصلش ايلاج فعلي محاولات الإدخال مش اكتر و بقيه الممارسه كانت شرجيه فقط و منتقلش بعد كده للمهبل الي حصل بعد كده كان مجرد احتكاك سطحي بس وكنت في اليوم ال ١٥ من دوره و المذي انا ملاحظتش نزوله لان شوفت العضو بعد كده و كان العضو جاف بنسبه كبيره و محصلش اي قذف لا قريب من المهبل ولا الشرج و حتى لو كان ف مذي هو محصلش اي قذف قبل العلاقه دي انا متأكده و اكيد شريكي تبول ف نفس اليوم على الاقل مره قبل العلاقه، فا احتمال الحمل كده كبير ولا احتمال ضعيف؟

الإجابة
0

مفيش احتماليه

0

اكيد؟؟ هو انا واثقه ان مكنش في منى بس الي قلقانه منه بس المذي علشان التبويض

0

اكيد

0

خلك عاقله لا تثقي بالرجال من يريد لك الخير و يتزوجك
يطلبك من اهلك بالحلال غير ذلك لا تثقي في أي احد

0

يعني ف احتمال حمل ولا لا

0

أهلاً بك تسنيم،

كما وضحت لك مسبقاً فلا يوجد طريقة لمعرفة هل حدث خروج للمذي (سائل ماقبل القذف) أثناء العلاقة أم لا. فهو سائل شفاف وقد تكون كميته قليلة جداً. لذلك فاحتمال الحمل قد يكون وارداً ولكنه نادر الحدوث.

لذلك فنصيحتي لك هي عدم التوتر والانتظار لموعد الحيض القادم. على الأغلب لن يحدث حمل. ولكن في المرات القادمة ننصح باستخدام الواقي الذكري عند ممارسة احتكاك القضيب بالمهبل.

لقد أجبنا سؤالك هنا: https://almontada.lmarabic.com/forum/question/303983
وهنا: https://almontada.lmarabic.com/forum/question/304098

تحياتي.

0

الاحتمال للحمل ضعيف جدا خصوصا لو كان الاحتكاك بالمهبل قبل الممارسة الشرجيه ولو انى قابلتنى حالة مريضه عندى مشابهه لحالتك حصلها حمل عموما اذا تاخرت البريود 10 ايام عن موعدها اعملى اختبار حمل منزلى ووقتها فى ادوية ممكن اقولك عليها تلحق الموضوع فاوله وحاولى متتوتريش

0

هو انا الي فكراه انه حاول يدخل العضو ف المهبل بس انا مرضتش فا كانت بقيه ممارسه شرجيه بس لكن خوفت علشان التبويض و المذي ومحصلش يعني قذف في اي مكان لا مهبل ولا شرج

1

كده مافيش حمل

0

يارب خير ان شاء الله مفيش انا عارفا ان احتماليه الحمل ضعيفه جدا لأن انا دورتي من اليوم ال ٢٦ او ٢٨ بس انا راقبت افرازات التبويض الشهر ده هتجبلي تقريبا ٢٨ يعني تبويض كان في اليوم ال ١٤ و ممارسه حصلت في اليوم ال ١٥ بليل اعتقد البويضه بتعيش ١٢ :٢٤ ساعه بالكتير و محصلش قذف فا يارب ميبقاش في حمل

0

العضوة تسنيم انتى تقصدى ان الممارسة حصلت يوم 15 اللى فات شهر نوفمبر اكيد وان دورتك بتيجى يوم 28 طيب هل البريود نزلت يوم 28 نوفمبر اللى فات طبيعى اى بعد الممارسة ده اهم سؤال السؤال التانى لو منزلتش هل متاكدة ان محصلش قذف داخل الشرج من غير ما تشعرى ويحصل تسرب بعد كدة للمهبل على حسب وضعية جلوسك وقتها ؟

0

لا اقصد ان ممارسه حصلت يوم ١٥ من دورتي الاخيره كنا تقريبا ٢ ديسمبر لا محصلش اي قذف نهائي لان هو عنده القذف بيتاخر و الممارسه تقريبا مكملتش ٥ دقايق

0

جايز خطيبك قذف جوا مره وانتى مش حاسه طيب هانت المفروض معاد البريود بتاعتك تكون كدة يوم 15 ديسمبر احتمال تتاخر كام يوم لانك واضح متوترة فمتقلقيش بس لو اتاخرت بعد التاريخ ده ب 10 ايام اعملى اختبار حمل منزلى ان شاء الله يطلع مفيش حاجة ولو طلع فى راسلينى اقولك تاخدى ادوية ايه

1

لا انا متأكده انه مقذفش خالص القذف عنده متأخر جدا جدا و بياخد وقت ممكن اكتر من ١٥ دقيقه

0

وهل تقدرى تتاكدى ان مكنش فى مذى والعضو داخل الشرج وساب اثر يتسرب بعد كدة للمهبل لان المذى استحاله تحسى بيه وطبيعى بيحصل مع الضغط والحراره اللى بيتعرضلهم العضو

0

الوضعيه الي كنت فيها مكنتش هتخلي اي سائل يتسرب للمهبل لان كنت على ضهري مش بطني

0

المهم ميكونش بعد ما الممارسة الشرجية خلصت يكون حصل مداعبات للقضيب مع المهبل او يكون مسح القضيب قبلها او تم غسله على الاقل

1

لا بعد ممارسه الشرجيه محصلش احتكاك اعتقد بنسبه كبيره مع المهبل بعدها لمده كبيره حصل قذف بس مش على الشرج ولا المهبل و بعدها غسل العضو و مقربش مني تاني انا حاليا حاسه بأعراض الدوره العاديه زي كل شهر مش حاسه باي اعراض تانيه

1

انتى كام سنة بالظبط لو كنتى فالعشرينات فاعتقد ان البريود معادها بكره او بعدو يعنى المفروض تبداى تحسى بالغثيان بتاع اعراضها من انهاردة ودى كدة حاجة كويسه ان شاء الله ومفيش فايدك حاجة تعمليها حالسا غير انك تنتظرى

1

عندي ٢٠ سنه انا حاسه اه بأعراضها الي هي انتفاخ الصدر و حبوب ف وشي و وجع ف اخر رجلي و ضهري و كده الأعراض الطبيعيه

0

اعتقد كدة اه الاعراض الطبيعية بس لو ممكن سؤال هل الموضوع مستاهل انك تاخدى الريسك والمخاطره دى كلها وتبقى فالقلق ده

0

اكيد مش مستاهل ربنا يهدينا جميعا اهم حاجه ان احتمال الحمل بس ضعيف؟

1

باللى حكتيه ده مفيش احتمال للحمل لو متاكدة من كل اللى حصل خصوصا انه بعد ما خلص ممارسة فالشرج مجاش ناحية المهبل ولا بايدو حتى وتابعى معانا هنا اول متيجى البريود طمنينا

0

وفعلا متستهونيش بالموضوع لان قدامى حاله جاتلى علطول عندها شعور بالغثيلن والبريود متاخره طلعت حامل وهى فيرجن وطلع انها مرت بنفس التجربه بتاعتك فحاولى تاخدى حرصك

0

انا خايفه بس لو في حمل معرفش اوصل للدوا ده لقدر الله
بإذن الله دوره تنزل

0

انا خايفه بس لو في حمل معرفش اوصل للدوا ده لقدر الله
بإذن الله دوره تنزل

0

الدوا متوفر فاماكن كنير ولو حابة تقوليلى انتى من منطقة ايه وادلك على مكانه بس ان شاء الله متوصلش لكدة

0

بورسعيد مع الأسف مش عارفا هيبقي موجود ولا لا بس بإذن الله موضوع ميوصلش لكده

0

موجود فالعيزبى و 19011 ودول ليهم فروع فمصر كلها غالى شوية بس متقلقيش خير

0

ولو مش معاكى تمنهم انا ممكن ابعتهملك مع سواق فموقف الباص وتستلميهم منه لو حابه متخافيش

0

شكرا جدا خير ان شاء الله يوم الاربع لو الدوره منزلتش هكلم حضرتك

0

العفو طمنينى وقتها

0

دكتور محمد أرجوك أجبني انا قمت بعلاقة سطحية مع خطيبي دون إيلاج فقط إحتكاك أعضاء و نزل المني بعيد عني يوم ١٣/٠٩ و دورتي إجت يوم ١٤ /٠٩ بعد انتهاء الدورة صار في الم في منطقة اسفل الظهر و الحوض لكن رجعت اجت الدورة في نفس اليوم من الشهر الموالي و لسة الم موجود و في شهر نوغمبر اجت الدورة قبل بيومين يعني ٢٢/١١ و لسة الم مستمر و عندي إنتفاخ بسيط في بطني هل من الممكن ان اكون حامل رغم نزول دورتي هذا الألم خلاني أخاف كتييييييير و ما أعرف سببو خايفة من الحمل الغزلاني

1

دكتور محمد أرجوك أجبني انا قمت بعلاقة سطحية مع خطيبي دون إيلاج فقط إحتكاك أعضاء و نزل المني بعيد عني يوم ١٣/٠٩ و دورتي إجت يوم ١٤ /٠٩ بعد انتهاء الدورة صار في الم في منطقة اسفل الظهر و الحوض لكن رجعت اجت الدورة في نفس اليوم من الشهر الموالي و لسة الم موجود و في شهر نوغمبر اجت الدورة قبل بيومين يعني ٢٢/١١ و لسة الم مستمر و عندي إنتفاخ بسيط في بطني هل من الممكن ان اكون حامل رغم نزول دورتي هذا الألم خلاني أخاف كتييييييير و ما أعرف سببو خايفة من الحمل الغزلاني

2

حبييتي مفيش احتمال الحمل نزول الدوره ينفي الحمل

1

عدم انتظام معاد الدورة نتيجة لتوترك النفسى وليس سبب عضوى ولا يوجد اى حتمالية للحمل فى حالتك نهائى
بالنسبة للالم اللى بيجى فالمعدة واسفل الضهر ممكن تاخدى أيبوبروفين - حمض الميفيناميك - نابروكسين دى اكتر مسكنات خفيفة على المعدة وغير مضره بالهرمونات

0

دكتور مفروض الدوره تيجي بكره. ممكن اخد الواقت اختبار حمل قبلها بيوم ولا استنى لو ينفع نوع ايه كويس نتيجته مضمونه

0

تسنيم استنى لحد بكره وتابعينى انتى حاسه باعراض دلوقتى ؟

1

اعراض حمل لا بس قبل الدوره باسبوع لقيت افرازات مايله للصفار الطبيعيه الي بشوفها قبل الدوره و كان من كام يوم في حبوب في وشي و رجلي و ضهري يعني فيهم غزات كده الي بتبقي قبل الدوره

0

إنشاء الله بتجيكي أخت تسنيم و ربنا يهدي بااالك لأني حاسة بالي تحس فيه و شكراااا كتيير دكتور انا موعد دورتي الاسبوع الجاي و عم إستنى تجيني لأن الانتفاخ يلي بالبطن كتيير زعجني مع الم أسفل الظهر و تحديدا قريب من الحوض و عم يمشي عل الجوانب

0

إنشاء الله بتجيكي أخت تسنيم و ربنا يهدي بااالك لأني حاسة بالي تحس فيه و شكراااا كتيير دكتور انا موعد دورتي الاسبوع الجاي و عم إستنى تجيني لأن الانتفاخ يلي بالبطن كتيير زعجني مع الم أسفل الظهر و تحديدا قريب من الحوض و عم يمشي عل الجوانب

1

اعتقد الوجع ده قولون عصبى بسبب التوتر بس لابد من فحص لدى دكتور باطنة للتاكد وممكن تاخدى مسكنات الام الطمث اللى قولتلك عليها هتريحك كتير ان شاء الله

0

بس دكتوور انا الوجع تحديدا في الحوض من الخلف و اصبح يقلقني خفت لا يكون من علامات الحمل في تنميل بمنطقة الحوض من الخلف و احيانا بتتحول على الجوانب و هذا الوجع دام طويلا و انا مزعد دورتي الرابع الاسبوع الجاي

0

دكتور البيريود لسا منزلتش استني ولا احد اختبار حمل

0

تقدرى تكلمينى خاص ياتسنيم ؟

0

كلمت حضرتك على الايميل ده وصلت المسدج ولا لا

1

تمام وصلت ورديت عليكى هناك كلمينى هناك

0

دكتوور ممكن تجاوبني بلييز

0

دكتور كلمتك على الايميل

0

تم حظر العضو محمد على، بسبب مشاركة بيانات التواصل وعدم الالتزام بقواعد منتدى النقاش.

0

اخت تسنيم ممكن احكي معك خاص بدي استفسر عن شغله