الجسد

تم نشره من قِبل mohamedahmed

لو حصل علاقه صطحيه من فوق الملابس ادتت الي القذف علي المهبل بس من فوق الملابس يعني انا بدون ملابس وهي بملابس داخليه فقط ممكن يحدث حمل ؟؟
والعلاقه بقالها 3 شهور وعملنا اختبار حمل منزلي بعد العلاقه بشهر وبعد الحيض باسبوع وطلع سالب وكان اول بول في الصباح واستنيت خمس دقائق ولحد تاني يوم خط واحد بس والحيض نزل 3 مرات كثير ؟؟
وهل لو حاولت ادخال القضيب للمهبل مع الملابس الداخليه ممكن يمزق غشاء البكاره وللعلم نزل دم بس كانت لابسه الملابس الداخليه فهل هذا غشاء البكاره ؟؟
هل ممكن يحدث ايلاج بدون خلع الملابس الداخليه ؟ وممكن ينفض غشاء البكاره بدون خلع الملابس الداخليه؟
وبعدين الدوره الشهريه بتنزل بكثره طمنوني ده من ايه لدرجة ان الحفاضة اللبس والسرير بيتغرق دم؟
وانا عندي نقص كالسيم وانيما واملاح ومش بكمل ساعه والحفاضه وبتتملي جامد
ومقلئش من اي حاجه تانيا (الغشاء _اضرار في المهبل ) وليها تاثير فيما بعد الحمل مثلا وللعلم قبل العلاقة مكنتش بتنزل كتير كده
تكرر 5 مرات ممكن يحصل مشكال وله طبيعي
وبعد ما بتخلص الدوره بيجيلي زي مغص جامد وقفشه في بطني .

الإجابة
0

أهلاً بك mohamedahmed

بالتأكيد العلاقة لم تؤدي لحمل ونزول الحيض وإختبارات الحمل أكدت ذلك بما لا يدع مجال للشك.

هذه العلاقة لم تؤثر على المهبل أو غشاء البكارة لا تقلق.

تكرار الحيض الكثيف يزيد من الأنيميا ولا رابط بينه وبين العلاقة فقط عليك الذهاب لطبيب/ة أمراض نساء والشكوى من تكرار الحيض الكثيف ولا داع لذكر حدوث العلاقة.

وسوف يتم عمل بعض الفحوصات المعملية ووصف علاج للحيض الكثيف والأنيميا.

تحياتي

0

ليه مااذكرش العلاقه واكيييد الغشاء محصلوش حاجه

0

راحت للدكتور وفعلا قالها تعمل تحاليل وقالها الدم ده ممكن ياثر عليك في الحمل والرحم الكلام ده صحيح وله بيقولها كده علشان يخاوفها وتعمل التحاليل يعني

0

أهلاً بك مرة أخرى

ما اود قوله أن العلاقة السطحية والحيض الكثيف لا يوجد علاقة بينهم لذلك فهو لا يهم في التاريخ المرضي ولكن بالطبع أنت لك مطلق الحرية.

وبالفعل وجود الأنيميا أثناء الحمل يضر بالجنين لأن الغذاء يصل للجنين من دم الأم وإصابتها بالأنيميا يؤثر على ذلك.

تحياتي

0

حضرتك فهمتني غلط . انا اقصد ان العلاقه السطحية ليس لها اي علاقه بهذا الموضوع سؤالي العلاقة ملهاش دعوه باي حاجه والغشاء سليم وله لا
وحاليا قبل الزواج وانا عندي نقص كالسيم وانيما واملاح تاثر عليا في ايه
وشكراا

0

حضرتك فهمتني غلط . انا اقصد ان العلاقه السطحية ليس لها اي علاقه بهذا الموضوع سؤالي العلاقة ملهاش دعوه باي حاجه والغشاء سليم وله لا

وحاليا قبل الزواج وانا عندي نقص كالسيم وانيما واملاح تاثر عليا في ايه

وشكراا

0

بحس مش قادره أتنفس وديخها وبطنى فضيها خالص
وروحى بنسحب منى ومش قادره اتكلم خالص