الصحة الجنسية

تم نشره من قِبل Ahmed95122

انا متزوج وعندي ابن واحد .. قلنا هنوقف الانجاب بس منغير لولب ولا حبوب منع حمل ... ينقضي الجنس عن طريق الايلاج العادي والمدعبه وفالاخر مجبهمش جوه وجبهم عن طريق المص ... وبقلنا فتره داخل علي السنه كده بالوضع ده ...فالسؤال ده ليه تاثير علي الصحه والركب والاجهاد الجسماني ؟؟ وخصوصا موضوع الركبه ده بحس بفككان فيها وضعف فالعضلات ده ليه علاقه ؟؟ والرياضه تأثير سلبي ولا ايجابي لو مشيت موازيه مع نفس الموضوع ..السؤال التاني ليه استثاره القضيب للمص بتكون اكتر من العلاقه الطبيعيه... ارجو سرعه الرد ... شكرا

Ahmed 00
الإجابة
0

وجع الركب ممكن ناتج عن الشد اللي يكون مصاحب القذف وانت واقف حاول تغير الطريقة و جبهم فوق بطنها او على خذها لما تحس انك حابب تجبهم .... الرياضمة مهمة كتير للصحة و السلامة الجنسية لا من دون افراط او اجهاد النفس يعني معدل متوسط ..... كل واحد و احساسه بالاستثارة في اللي بالمص و في بالايلاج و في اللي باليد و في اللي بين الافخاذ يعني يختلف الامر من راجل للتاني
انت كم عمرك اخي احمد
موفق اخي

0

٢٨ سنه

Ahmed 00
0

وافضل طريقه للشعور بالنشوه هي المص غير كده شعور عادي ..

Ahmed 00
0

وغيرت وضعيات كثير عشان موضوع احساس فراغ الركب ده لاكن كلو نفس الشيء

Ahmed 00
0

يقال المثل عندنا اسال مجرب و متسالش طبيب ...انت ادرى بحكاية النشوة بالمص دى .... فراغ الركب صعب شوية مع انك في متقبل شبابك جربت تروح لطبيب عظام ؟

0

لا ما جربت احراج صراحه

Ahmed 00
0

وين الاحراج في الامر ...راح يكشفلك عن ركبك مش قضيبك الامر عادي يا باشا ....عايز اتواصل معك لو عندك فايس ابعثو هنا

0

وما بعرف اذا كان طبيعي ولا لا لاني لما يقف طبيعي بشد الركبتين ومبعرفش ارخيهم كانك شادد عصب ذراعيك ..

Ahmed 00
0

لازملك طبيب عظام تزورو في اقرب وقت ..اخي

0

عندي Gmail لاني ما بستخدم فيس

Ahmed 00
0

اوك
ابعثلي

0

بس معني كده الاجهاد وفراغ الركبه ملوش اي علاقه بالجانب الجنسي صح

Ahmed 00
0

اه اخي عمر الجنس ما كان سبب في فراغ الركب

0

ابعثلي جمايل بتاعك اراسلك

0

انا بعثتلك طلب

0

مرحباً عزيزي،

الوسيلة التي تستخدمها لا تسبب ضعف الركب، قد يكون السبب هو ضعفها بشكل عام. لذلك انصحك بزيارة طبيب/ة عظام للفحص.

بالنسبة للرياضة والمشي فهي بالطبع مفيدة إلا إذا كنت تعاني من مشكلة بالعظام تستوجب عدم بذل مجهود.

ولكن الأهم من ذلك ان وسيلة منع الحمل التي تستخدمها وهي العزل والإنسحاب هي وسيلة غير مضمونة وقد يحدث حمل بتلك الطريقة، لأن المذي (السائل الشفاف الذي يخرج قبل القذف) قد يحتوي على الحيوانات المنوية التي قد تسبب الحمل، ولا يمكنك التحكم بموعد نزوله.

أنصحك بإستخدام وسيلة أخرى لمنع الحمل أكثر فاعلية مثل الواقي الذكري.

في الرابط التالي معلومات أكثر عن وسائل منع الحمل المختلفة
https://lmarabic.com/resource/birth-control

تحياتي

0

شكرا جدا بس فعلا ممكن يعمل حمل النقط البسيطه دي قبل القذف ؟؟

Ahmed 00
1

نعم، المذي (السائل الشفاف الذي يخرج قبل القذف) يحتوي أحياناً على الحيوانات المنوية التي قد تسبب الحمل.