الحمل

تم نشره من قِبل Khokha Hassan

انا مكتوب كتابي مارستوالجنس مع زوجي وتم القذف علي المؤخره وقمت بمسح السائل ثم اغتسلت مباشرة ولكني خائفه من حدوث حمل وكان ذلك ف اخر يوم من الدوره الشهريه واخر مره جاتني الدوره كان يوم 10 هموت من القلق ومش قادره اركز ف المذاكره ودايما حاسه بخمول ورغبه مستمره ف النوم مع العلم اني مازلت عذراء

الإجابة
1

ما لم يصل الساءل المهبل فلا يوجد قلق
لابد من القذف بشكل مباشر ع المهبل او داخله
حاله الخمول والرغبه في النوم قد تكون توهمات نفسيه او نتيحه القلق او الاجهاد وليس لها علاقه بالحمل
وللتاكد ايضا احسبي ايام التبويض واحسبي بوم حدوث الغلاقه كان متي ؟

0

انا مش بحسب ايام التبويض لان دورتي دايما مش منتظمه لكن الدوره كانت يوم 10 والعلاقه حدثت يوم 19 !!!! كدا ممكن ابقي حامل انا عملت اختبار والنتيجه سلبيه بس مفيش دوره ! اعيد الاختبار بعد اد ايه ؟؟!

0

هو معاد نزول الدوره المفروض امته؟

0

وبعدين هو في حاحه سالت من ع المؤخره ووصلت للمهبل؟؟

0

مرحباً عزيزتي،

أولاً برجاء توضيح التواريخ بالأيام والشهور حتى أستطيع الحكم على دقة نتيجة إختبار الحمل.

ثانياً، إذا لم يسيل المني ليصل للمهبل فلا يمكن حدوث حمل.

تحياتي

1

مفيش قلق يا خلود

0

متاسفه جداا علي الازعاج بس انا مرعوبه ومش بنام من القلق لا مفيش حاجه سالت علي المهبل لاني كنت لابسه هدومي وكان الجزء اللي فوق من المؤخره بس هو الظاهر وبعيد تماما عن المهبل وتم القدف عالمؤخره وبعدين مسحته واخر مره للحيض كان يوم 9/5 مده الحيض 7 ايام والعلاقه كانت 18/5 ولحد اللحظه دي لسه مجتش ومرعوبه يكون تاخيرها دا سببه حمل

1

مدام لم يسيل شيء من الساءل ووصل لامهبل فلا يوجود قلق..قد تتاخر الدوره ل ٣٥يوم....والتاخير ليه اسباب اخرها غير الحمل فالقلق والتوتر من ضمن اسباب تاخرها

1

متشكره جداا ربنا يطمنك

1

يا خلود تاخر الدورة من قلقك وتوترك بس عيشي حياتك طبيعي