الحمل

تم نشره من قِبل Reham Thabeet

انا عارفة اني سئلت قبل كدة بس انا مش مطمنة وكل يوم في اعراض بتحصل ومش عارفه اهدا ازى او اعمل اية
انا من امبارح حاسه باحساس الدورة الشهرية وجع في اسفل البطن بيروح وبيجي وحاسه بحرقان في صدرى وحساه تقيل
ولسه علي معاد الدورة اسبوع لانها المفروض هتيجي يوم 3/9
لان اخر دورة كانت عندي يوم 6/8
وانا حالتي صعبه وقلقانه جدا ومكنش طبعتي يحصلي كل الكلام ده قبل الدورة باسبوع اخرها كان قبلها بيومين انا عارفه انكم ردتو عليا وعارفه ان ممكن ده يبقي ضد سياسه الموقع بس مش عارفه اسءل حد ولا اطمن من حد

وعشان اللي مشفش الموضوع دي التفاصيل
ساء الخير حصلت مدعبات مع خطيبي كلها ممارسات سطحية في اليوم ال 16من الدورة الشهرية محصلش اي ايلاج ولا جه جمب المهبل نهائي كل مافي الموضوع انه حب يحك عضوة الذكرى في المؤخرة عندي وانا كنت رافضة لكن حب يسهل الامور وجاب شامبو وانا محستش بشي يوجعني لانه اعتقد حك في المؤخرة من فوق عند الفتحة ومحبتش انه يطول يا دوب اقل من دقيقة وبعدتو عني راح بعد وقذف علي الارض ومن يوميها وانا عايشة في رعب ليكون حصل حمل من المذي الي بيكون قبل القذف لاني سمعت انه بيسبب حمل هل فعلا ممكن يسبب حمل مع وجود شامبو ف المكان ؟ والعلم انها ف اول المؤخرة ؟ وللعلم من يوميها وانا بدور علي اعراض الحمل المبكر ومن كتر ما بقرا عندي تقل في صدرى وكل شويه احس بوجع ف بطني اسفة جدا علي الاطاله بس حقيقي خايفة اوى ومرعوبه ممكن حد يطمني بالله عليكم لاني كمان حاسه اني كنت في ايام التبويض !

الإجابة
0

يابنتى مستحيل يحصل حمل الحمل بيحصل بقذف مباشر داخل المهبل ووقت اباضه او تكون مستلقيه على ضهرك ويحصل قذف عل المهبل ممكن واحتمال ضعيف يتسرب سائل داخل المهبل لكن انتى بتقولى احتكاك ف المؤخره وانتى اكيد واقفه يعنى حتى لو نزل سائل مش هيوصل داخل المهبل مستحيل والاعراض اللى بتحصلك دى نتيجه التوتر والقلق والتهئ

0

مستحيل يحصل حمل كل دا أشياء نفسية

0

لا تقلق

0

انا عارفه اني مزوداها فياية قلقي بس غصب عني والاعراض اللي بتخليني اشك امتر كل ما اطلع الفكرة من دماغي طيب حتي لو كان الوضع وانا واقفة بس بزاويه شوية
وساندة ع السرير بايدب ؟ احتمال حاجة تتسرب ولا احتمال بعيد برضه
وفعلا انا اسفة علي الازعاج

0

يا جماعه محدش بيرد عليا لية ؟

0

أهلاً بك، مرة أخرى نؤكد لك أنه من المستحيل حدوث الحمل بالطريقة الي ذكرت، قد يحدث الحمل فقط في حالة القذف مباشرة داخل أو على فتحة المهبل وفي أحيان نادرة عند احتكاك رأس القضيب بفتحة المهبل إذا تسرب جزء من سائل المذي الخاص بشريكك إلى داخل مهبلك وكان يحتوي على بعض الحيوانات المنوية، لا يمكن أن يتسرب المذي إلى داخل المهبل عند احتكاك القضيب بالشرج، الأعراض الجسدية التي تشعرين بها هي بسبب توترك وقلقك الزائدين من حدوث الحمل على الأرجح، هدئي من روعك أنت لست حاملاً ولا داعي أبداً للقلق.

تحياتنا