الممارسة الحميمية

تم نشره من قِبل Mohamed110

ارجو منكم الافادة مارست الجنس السطحي مع خطيبتي علي ثلاثة ايام متتالية وكنت انا لابس شورت رياضي فقط وهيا بنطلون بيجامة خفيف ولباس داخلي وكنت امارس عن طريق الحك في الفرج ولم يحدث قذف داخل الملابس ولاكن كان يوجد بلل من السائل الدي يسبق القذف هل هدا يؤدي الي الحمل علما بانه في ميعاد دورتها تم نزول بضع قطرات فقط

الإجابة
0

رجاء الرد ضروري وارجو معرفة نزول بضع قطرات من الدم في ميعاد الدورة ايه سببوا

0

من الصعب بهذة الطريقة ونزول دم قليل ليس له علاقه باي حمل هي فقط متوتر ودورتها غير منتظمه

0

معلش هيا الدورة الشهر السابق كانت منتظمة وهل يعني نزول بضع قطرات دم ان كده جات الدورة وممكن استفسار اخر ان من اعراض الحمل نزول قطرات دم بس هي قطرات الدم نزلت في ميعاد دورتها ارجو الافادة

0

اولا شبه مستحيل احتواء المزي علي حيوانات منويه وثانيا لو في حيوانات منويه صعب اختراق تلاث طبقات من القماش وموضوع الدم هي كده دورتها جت ولكن كمية الدم بتختلف علي حسب عدت أسباب من ضمنها الحاله المزاجيه وممكن تكون مريضه وجه الموضوع صدفه مع اللي حصل عموما استنو يومين تلاته لو الدم منزلش تاني تروح تكشف تطمن مش اكتر بس بالنسبه للحمل أمر صعب جدا

1

مرحباً Mohamed110،

لا داعي للقلق. لا يمكن حدوث حمل بالقذف على الملابس. يمكنكما ان تطردا هذه الفكرة بأمان.

قطرات الدم عند موعد الحيض قد تكون بداية الحيض، وسبب نزولها قليلة قد يرجع للتوتر والقلق، وبكل تأكيد لا علاقة لذلك بإمكانية وجود حمل.

للمزيد عن الجنس الخارجي
https://lmarabic.com/birth-control/types-of-birth-control/outercourse

تحياتي

0

ممكن سؤال تاني معلش انا كنت مسافر و مكنتش قربتلها بقالي سنة و دورتها كانت يوم ١٨ و تم نزول قطرات الدم دي في نفس اليوم و جتي يوم ٢٠ مفيش اي دم نزل ايه سبب كده و هل ممكن يكون سبب الاضطراب ده ان كان بقالي فترة كبيرة مش قربتلها ارجو الرد

0

,ارجو الرد

0

كل ده وهى خطيبتك امال لو مراتك كنت عملت ايه واضح انك بتنيكها بانتظام زى مراتك