الحمل

تم نشره من قِبل Rehab Mohamed

لو سمحتم انا كان حصل انه تم القذف علي ايدي وبعدها بفتره ممكن اقل من ساعه او لا مش فاكره المهم بعد بفتره لمست المهبل وكده وكان اخر مره حصل كده كان قبل يوم 2 من شهر يونيو وبعدها محصلش حاجه تاني حضراتكم قولتوا مفيش حمل بالطريقه دي بالرغم كنت بحس بدوخه وغثيان بس اما افكر في موضوع الحمل من خوفي منه ويروح ويجي الشعور مش دائم وطبعا الدوره عندي مش منتظمه نهائي ودلوقتي حاسه بإفرازات زياده من المهبل حاسه بيها مع حراره كده في المهبل ف هل ده ممكن يبقي حمل اسفه طولت بس ممكن تطمنوني وشكرا

الإجابة
0

سلام عليكم الحيونات المنوية لا تعيش كثيرا خارج المهبل و لا يمكن حدوث الحمل عبر اللمس فقط لذلك لا يوجد حمل

0

شكرا بس عاوزه اجابه دكاتره

1

أهلا بك، نؤكد لك مرة أخرى أنه لا يمكن حدوث الحمل بهذه الطريقة.

خروج الإفرازات المهبلية لا يدل على حدوث الحمل، يحدث ذلك بشكل طبيعي في أوقات الاستثارة الجنسية ووقت التبويض وقبل وبعد نزول دم الدورة الشهرية.

تحياتنا

0

شكرا اوي واسفه والله يا دكتور بس بجد قلقانه.... عشان قريت قبل كده انه زياده الافرازات من علامات الحمل وكده ف كنت قلقانه وانا محصليش استثاره جنسيه ف ربنا يستر بقا..وشكرا اوي واسفه بجد لو زهقتكم

0

لو سمحت يا دكتور كان عندي بس حاجه حابه اقولها انا الافرازات عندي مش زياده في العادي ومش بحس بيها ولا عمرها حصلتلي ف دة مش اكيد حمل صح ؟