العلاقات

تم نشره من قِبل Esrs

انا عمرى ٢٣ احب شخصا والمفروض خطوبتنا كانت ع وشك ان تحدث ف البداية كان انسان وتغير ٣٦٠ درجة لغيرة والغيرة قلبت بشك ف كل حاجة واسلوبه وطريقة تعامله معى ف كل مشكلة تحصل غالبا بتبقي بسبب غيرة وشك استحملت كتير جدااااا وعديت كتير بالاخر صديق له طلع عليا كلام بحكم انى انا وصديقو بجامعة واحدة وما يتمنى لي الخير ابداا ودايما عاوز يبعدنى عنو باى طريقه بدون تطويل صدق الكلام عليا بعلم ان صديقو ده عارف انو بيحاول يبعدنا عن بعض باكثر من مرة وحصل مشكلة كبيرة وكان رد فعله معايا سيئى جدااااااااااااا بحيث مصدومة مش عارفة اتصرف مش عارفة افكر مش عارفة اعمل اى حاجة حاسه بظلم شديد واذي وانا مستحقش كدة مش عارفة اعمل اى ومش لاقيه حل ومش عارفة اتكلم مع مين اكمل ولا كفايا لحد كدة اعمل اى ف الغيرة والشك اعمل اى ف التحكمات اعمل اى ف كل ده هو نوبى وانا من القاهرة ف فرق ف الشكل مش عارفة هل ده عامل عندو عقدة ونقص زى ما كان بيتقالى كتير هل عاداتو غير عاداتى عاوزنى اقطع علاقتى بكل حد من الجنس الاخر ماتعملش مع اى حد

الإجابة
0

أهلاً بكِ،

لا يمكنني معرفة إذا كان شريكك يعاني من عقدة نقص أو ماذا يمكن أن يغيره تجاهك.

ولكن هل هذا هو شكل العلاقة التي تطمحين إليها، التحكماك الشك والغيرة وعدم الثقة بكِ وبقرارتك.

العلاقات وجدت لكي تجعل حياتنا أسعد لكي نجد من يشاركنا حياتنا بحلوها ومرها لنجد من يدعمنا في المواقف الصعبة من يثق بكِ وبقدراتك

اعتقد انه عليكِ تقيم العلاقة وتقيم ما إذا كانت هذه العلاقة بتضيف إليكِ أو تجعلك تخسرين، ثم عليكِ اتخاذ القرار.

تحياتي.