مواضيع أخرى

تم نشره من قِبل habo49564

انا رجل متزوج وعندى اسرة من 3 اطفال وبحب بزوجتى مشكلتى لدى اخت اصغر منى منقبة تزوجت شاب من تيار متشددرغم رفضنا له وانجبت طفل منه واعتقل زوجها من عام 2015يعنى من اربع سنوات وحكم عليه بعشر سنين لسه السنادى انهارت اختى نفسيا وبقت حالتها صعبة صعبة وتعانى فى زيارتها لزوجها وصحته اللى فى النازل نقلت اختى عندى فى البيت واعطيتها شقة فى بيتى تعيش فيها وبقيت مش سايبيها خالص بعد فترة لقيتها بتعامل مراتى اللى بتحبها معاملة وحشة وشتايم وخناقات كل يوم وحسيت انى غلطان انى جبتها لعندى وبقت تتدخل فى حياتنا وعاوزة تنشر تشددها على مراتى وتلبسها النقاب
بعديها قلت لها يا تبطل اللى بتعمله لترجع بيت زوجها ردت انها تعبانه من سجن زوجها وبعده عنها وعيطت وقلت لها تعامل مراتى كويس وتبطل تزمت وتعيش زى ماحنا عايشين تشوف تلفزيون وافلام وتفك عن نفسيها وتعمل فيس ونت وخلافه بعد فتره اختى اتغيرت وبقت تلبس فى البيت(بره البيت لسه منقبة) ضيق ومحزق وتسمع اغانى وافلام فرحت انها اتغيرت وبقت تحاول تنسى موضوع جوزها لحد ماعرفت انها بتكلم ناس ع الفيس اتجننت وبهدلتها وقلت يعنى من الشيخة اللى البت الملعب وبقيت بغير عليها اوى وقلت عاوزه صديق تفضفضى معاه اخوكى موجود بقيت كل يوم اكلمها ع الفيس بالليل ومراتى نايمه وتسالنى فى كل حاجة لحد ما بقت تسالنى بنام مع مراتى كام ونوع الاوضاع اعتقدت ان اخيلها تفضفض معايا بدل ما تعرف شباب وتروح فى مصيبة
المصيبة فى يوم راحت مراتى لبيت اهلها عشان فرح اختها الصغيرة وقالت وانها هتقعد فترة تجهز لاختها طلبات الفرح وخلافه واخدت اولادها بقت اختى اللى تعمل شغل البيت لى وتبات معايا فى الشقة وفى يوم رجعت لقيت اختى عايزة تنام جنبى عى السرير وقعدت تفضفض وتتكلم وبد شوية لقيتها بتتحرش بى وقلعت هدومها ملط وعاشرتها طول اليل وكانت مولعه جدا لانها محرومة من سجن جوزها تانى يوم طلعت عندها فى الشقة ودخلت عندها رحت عاشرتها مرة تانى ولما راحت تستحمى دخلت الحمام وعاشرتها مرة تالتة وبعد كده نزلت وطلبت منعملش اللى حصل بينا تانى قمت بمعاشرتها مرة تانى يعنى عاشرتها فى يوم اربع مرات
دلوقتى مش عارف اعمل ايه اتصرف ازاى عملت كده مع اختى ياريت طبيب نفسي اللى يرد مش اى حد وشكرا

الإجابة
0

ممكن تكلمنى بعد اذنك واسمع منك الى حصل بالظبط 

0

اخت هنقول ليها عزرها وانت ايه عذرك

0

متعملش كدا تاني واذا اختاك محتاج للجنس خليها تطلق من زوجها وتتزوج شخص تاني وانت اطلب من ربنا يسامحك

0

حضرتك ممكن تكلمنى انا دكتور واخصائي نفسي

1

اعوذ بالله من غضب الله
أنتا زاني وحكمك الشرعي الرجم حتى الموت لانك محصن والجريمة الثانية
وقوعك بذوات المحارم سيبك من النفسية والكلام الفاضي أنتا بختيارك ومن طريقة شرح
يظهر انك كاذب ومخادع تحاول الايقاع فيها ووصفها بالتزمت والتشدد لأنها كانت محافظة على شرفها وحاولت استراجها
وبعظمة لسانك قلت زنيت فيها 4 مرات بل ولحقتها في بيتها وزنيت بها وحتى وهي في المروش
اي جريمة اعظم أنت تستحق الرجم حتى الموت لتكون عبرة لكل من يريد انتهاك حرمات الله
نسال الله العافية أختك تزني فيها وانتا محصن والله منعم عليك بزوجة
صارت موضة لكل من يزني بذوات محرم وهو محصن يطلب طبيب نفسي علاجك الرجم ياهذا
واذا معترض على كلامي فلست أفضل من صحابة رسو الله والصحابيات فقد طبق عليهم حكم الله
وهم زنوا فقط وهم محصنين فكيف بمن يجمع مع الزنا اذخال ذوات المحارم عاملك الله بعدله
واقسم بالله لو كنت مكانك لحرقت نفسي اعو ذبالله من جريمتك التي لا يقرها الشرع ولا العقل ولا حتى الفطرة السوية
اصبحنا اشبه بالحيوانات والبعض يحلل ويقول أختك معذورة اي معذورة وهي تزني
تمييع لدين الله نسال الله العافية

0

عندك حق فعلا وانا اصلا مش مصدق الموضوع دا وتقريبا دا حد بيعرف يألف مواضيع وينشرها علشان يجذب الناس استغفر الله العظيم ربنا يهدينا ويهدي شباب وبنات المسلمين

0

أهلاً بك،

سأعرض لك بعض الحقائق أولاً ثم أجيب على سؤالك.

1- لا يمكنك التحدث بشأن علاقتك الزوجية الخاصة مع أي شخص ولا مع أختك، إحتياج أختك إلي رفيق لا يعني أن تتحدث معها عن علاقتك الجنسية.
2-الإنجذاب الجنسي أو ممارسة الجنس مع أحد أفراد الأسرة يسمى "سفاح القربى" وهو شيء غير أخلاقي كما أنه يعتبر جريمة
3-موافقة الطرف الآخر ليست مبرر لممارسة الجنس مع أحد أفراد الأسرة لأن النتائج السلبية لهذه الممارسة عديدة وبعضها لا يمكن تعديله. لابد من التحلي بحس المسئولية وتجنب هذه النتائج التي قد تكون مدمرة في بعض الأحيان.
4-بعض هذه النتائج السلبية هي: نقل عدوى جنسية لأحد الأطراف، حمل غير مرغوب فيه، مما سينتج عنه طفل ذو نسب مختلط وبالتالي ستدمر حياته من قبل أن تبدأ، بناء حاجز نفسي بينك وبين الطرف الآخر، أو تشتيت الأسرة بحيث قد لا تستطيعا التعامل مع بعض أبداً بعد العلاقة.

نصيحتي لك كالتالي:

1- تجنب التواجد مع أختك في مكان واحد.
2-كلما راودتك الفكرة تذكر كم العواقب الوخيمة التي ستحل عليك وعلى أسرتك من جراء هذه النذوة حتى ترجع لصوابك وتكبح جماحك.
3- يمكن أن يكون من المفضل أن تعود أختك إلي منزلها الأصلي ولا تعيش معكم في نفس المنزل.

انصحك بمطالعة المقال التالي:

5 حقائق مهمة عن سفاح القربى
https://lmarabic.com/our-bodies/female-body/blog-incest-top-5-facts

تحياتي.

0

السيدة ام وداد التونسية تهاجمنى كانى السبب فى اللى حصل بينى وبين اختى
البلد السبب عشان جوز اختى المقبوض عليه واللى اختى محرومة منه والان هى مرة وعدت ووعدت اختى الا تتكرر الموضوع ده بس متقدرش ترجع عند بيت اهل زوجها لمشاكل بينهم مستمرة منذ القبض على ابنهم وكانها السبب
وانا مش بفكر فى اختى لان اختى اللى كانت شهوتها اكبر منى وعوزة تطفى نار شهوتها وكويس انو مع اخوها المشكلة ان زوج اختى محكوم عليه بعشر سنين يعنى مش هتقدر تتحمل تانى واكيد هتتحرش بى اعمل ايه ساعتها اعمل ايه وللاسف كل ما افكر فى اللى حصل والاربع مرات معاها الشيطان يوزنى انام تانى معاها

0

يادى المصيبة نمت مع اختك 4 مرات في يوم واحد مش خايف لتحمل منك وجوزها فى السجن حرام عليك كمان جوز اختك محكوم عليه ب10 سنين يعنى انت هتنام مع اختك 10 سنين لحد ما جوزها يطلع مش معقول احسن لها تتطلق وتتجوز لتحمل منك ومراتك هتعرف وتتطلق وبيتك يتخرب سيبها اختك عاوزة جنس تتطلق وتتجوز

0

اكيد اختك استمتعت معك كثير كونها محرومة ولكن ما اوافقك انك تمارس الجنس معها لانها محرمة عليك لكن انتا شكلك ماقدرت تتحمل اغراءتها ومارست معها لكن إنتا إلى الان تمارس معها ؟؟؟ او وقفت الممارسة ؟؟؟

0

اكيد يمارس ومش هيبطل يمارس طبعا النوع دا بيمارس لحد الموت

0

وضعك صعب وقربها منك برضه صعب