العلاقات

تم نشره من قِبل MaYa MoHmed

اتعرفت على شخص واتقابلنا مرة وكل كلامنا شات وهو بيقول انه بيحبنى وانا ببادله الشعور بس ملاحظة انى دايما اللى بفضل افتح فى مواضيع واتكلم وهو يكتفي يرد على القد ويسكت ويقولى بلعب بيفضل يتاخر فى السيين كتير اوى انا مبحسش ان ده حب خالص مش شايفه منه اهتمام ليا وحتى انا اللى كل شوية اطلب نتقابل انما هو عمره ماطلب منى نتقابل ويفضل يقولى مش فاضي عشان مبيخرجش لكليته غير يوم فى الاسبوع مبيفضيش نفسه عشانى ابدا مع انه على طول فى البيت باقي الاسبوع واتخانقت معاه كذا مرة على البرود ده ويقولى انه بيحبنى بس انا مش مرتاحة كده ..اكمل معاه ولا مبيحبنيش اصلا ....وجيت فى مرة بتكلم عن صاحبته القديمة وانه المفروض زى ماقالى مبقوش يتكلمو تانى لاقيته بيدافع عنها اوى وبيكدبنى لما قولتله انها بتكلم حد وقالى انه متاكد انها مبتكلمش حد من بعده!!!!....اى معنى كلامه ده؟وحاسة انه بيكلمها .....وفى نفس الوقت بلاقيه بيغير عليا وبيفضل يقولى انه بيحبنى بس مش حاساه مبيركزش معايا غير لما نهزر ونتكلم عن الجنس....اسيبه ولا العيب فيا عشان علاقتى السابقه كانت وحشه اوى وكلها كدب وتجريح فتوازنى ادمر

الإجابة
0

أهلاً بكِ،

صدقي احساسك ، فالشعور بالحب والاهتمام كلها احاسيس يمكنك الشعور بها إذا كانت حقيقية.
يمكنك التحدث معه ووضع الشروط التي تلائمك وتلائم احتياجاتك ووضع إطار واضح للعلاقة سوياً، إذا التزم بها استمري في العلاقة وإذا لم يلتزم فالقرار يرجع لكِ.

بالنسبة لعلاقته بحبيبة السابقة فوجودها أو طرح اسمها في العلاقة الأن دون جدوي، لا أعرف معني كلامة ولكن يمكنك سؤاله بكل صراحة ووضح هل يتحدث معها ؟ هل يغير عليها؟

تحياتي.

0

نفس الكلام الى قلتية او اجزاء قليلة منة بينطبق على حبيبتى. بس الفرق اننا بنحب بعض من فترة طويلة لكن حاليا العلاقة تدهورت تماما ليس منى او منها بالعكس مع انها بعيدة عنى فى دولة اخرى لكن مشاكلها اصبحت تحولها الى شخص لا يرحم ولايرى من اكون فى قلبة.
-----
تعليق بسيط بس على سؤالك. انا اعتقد انة مش بيحبك حب كافى لان الى بيحب بيهتم بيغير بيراعى وكثير من الحاجات وواضح انة لسة بيفكر فى حبيبتة السابقة او يمكن عايز يمتلكك معاها اللة اعلم بس انا شايف انة دة مش حب خاصة لانة من كلامك بتحبية وبتهتمى.
اعتذر لانى طولت وتدخلت فى غير شانئ كان مجرد تعليق وشكرا.

0

دا حب مشروط، هوا بيحبك عشان الجنس فقط ومبيفكرش في علاقة حقيقية.
جربي متكلمهوش هتلاقيه بيكلمك عشان يعملهم و بس

0

تبحثين عن رجل مثلي انتي كله حنان و رومنسيه و اهتمام نتواصل تيلي حبيبتي https://t.me/OUSSAMA_JUDOKA