العلاقات

تم نشره من قِبل boty

مش عارفه ليه الشبان بيشتموني في بداية التعارف و مافي علاقه بتكمل معايا
قبل سنه تعرفت على شاب وسيم و عملت له أضافه في السناب و كلمني كويس بعدها وطدت العلاقه و حبيت أرتبط بي زي أي بنت في الدنيا و كنت بكلمه على السناب يومياً و فرحت أن في حياتي حد بعدها فجأه الشاب شتمني و سبني بالفاظ بذيئه و تتطاول علي و أنا مش فهما السبب و عملي بلوك في السناب بعدها بكام شهر شفت شاب و قلت الدنيا بدئت تضحك لي من تاني و أعجبت بيه و كلمني و عملت له أضافة على الأنستا قام عملي بلوك فوراً و مش كدا وبس عمل صفحته برايفت أنا مش عارفه يحصل معايا كدا ليه هما يمكن كل الشباب كدا أو أنا اللي مصيري في العلاقه فاشل هل أجرب ولا لا حيصل معايا كل مره كدا ماهو سبب تصرفات الشباب معايا وليه بيشتموني و يهزئوني في بداية العلاقه و يعمل بلوك

الإجابة
1

تفقدي معلوماتك الشخصية في حسابات السوشل ميديا الخاصة بك , قد تكون هناك أمور أو معلومات سلبية خاصة بكي متاحة للكل للإطلاع عليها , أو صور خاصة تشكك اي شخص بجدية رغبتك بالإرتباط , أشطبي جميع المعلومات الشخصية و إلغي خاصية " متاح " للإطلاع للغرباء !!

1

مرحباً boty،

أشعر بالأسف لما تعرضتي له من تجربة سيئة في التعارف على شباب. لكن لابد من وجود سبب، وستتمكنين من حله.

هل يحدث أي خلاف بينكما قبل أن يتوقف الشاب عن محادثتك؟ هل تفتحي موضوع الإرتباط فجأة؟

بعض الشباب يتعرفون على فتيات على مواقع التواصل الإجتماعي لعمل صداقات فقط وليس للإرتباط الجاد. ربما هؤلاء هم من تحدثتي معهم.

لابد من الرجوع لمحادثاتك معهم ومحاولة ايجاد اللحظة التي تتغير فيها موازين العلاقة، حتى تعرفي السبب.

أيضاً، ليس من السهل بشكل عام إيجاد علاقة جادة على الإنترنت، فلا تلومي نفسك.

تعرفي على بعض النصائح للعلاقات عبر الإنترنت من المقال التالي
https://lmarabic.com/sex-and-internet/online-relationships/online-flirti...

وبعض القواعد والمخاطر من المقال التالي
https://lmarabic.com/sex-and-internet/online-relationships/rules-and-ris...

تحياتي

0

نتعارف مع بعض حبيبتي و بوعدك هكون الحضن الدافئ لك و نبع الحنان تعالي حسابي 

1

مرحباً،

غير مسموح بتبادل بيانات الإتصال الشخصية أو التواصل الشخصي بين المتابعين/ات.

تحياتي

0

ولا يهمك حاولي من تاني لو تحبي التعارف ممكن تضيفيني علي الفيسبوك اسمي  xxx ابعتي رسالة حتي اعرفك واضيفك متقلقيش ^_^

Haitham
0

مرحباً،

غير مسموح بتبادل بيانات الإتصال الشخصية أو التواصل الشخصي بين المتابعين/ات. لقد تم تعديل تعليقك، وحذف بيانات اتصالك.
برجاء عدم تكرار ذلك حتى لا نضطر لحذف حسابك.

تحياتي

0

سوء اختيار