الحمل

تم نشره من قِبل Mona9

لو سمحت حصل علاقة سطحية بينى وبين خطيبى اليوم ال7 من الدورة والدورة كانت 5 ايام اغتسلت منها ف اليوم السادس وحصل علاقة سطحية ف اليوم السابع بالايد فقط
محصلش ايلاج ولا قذف ولا احتكاك مباشر بين القضيب والمهبل لكن القضيب كان فوق المهبل بحاجة بسيطة كان فيه مسافة بينهم لكن محصلش احتكاك وخائفة من نزول مذى عليه بالرغم انى محستش حاجة نزلت
وبعدها مباشرة اغتسلت بماية ومطهر نسائى
وف اليوم العاشر من الدورة حصلت علاقة سطحية تانية لكن ملمسش القضيب المهبل ابدا ولم يتم القذف عليه
لكن حصل احتكاك بين القضيب وبين المؤخرة ولامس خطيبى ايده بالمهبل من قدام لبعض ثوانى وخايفة تكون ايده كان بها مذى
وتم القذف بعيد عن المؤخرة وبعيد عن المهبل وبعدها ايضا مباشرة اغتسلت بمايه ومطهر نسائى
ودلوقتى باقى 10 ايام على الدورة واحس بوجع طفيف من الجانبيين ناحية المبايض
هل فيه احتمال حدوث حمل ؟؟
مع العلم انى اعانى من تكيس للمبايض وعذراء

وكنت اخد سيكلوبروجينوفا لنزول الدورة لكن اوقفه الدكتور منذ بداية هذا الشهر وانا خائفة جدا
ممكن حد يطمنى وياريت لو دكتور يطمنى
محصلش قذف ابدا ولا ايلاج عالمهبل

الإجابة
0

يا جماعة بجد هموت من الرعب

0

لا متقلقيش الي حصل دا ميعملش حمل نهائي اتطمني خالص ومفيش قلق لو ١ ف المليون

0

امال ليه حاسه بدوخة وغثيان ووجع بسيط اسفل البطن كأنها مشدودة ولسه باقى 10 ايام عالدورة

0

وهل استخدام المطهر ف حالتى دى يقضى على اى حيوانات منوية او مذى ؟؟

0

وهل لو لامس ايده القضيب ومكنش حصل قذف وبعدين لامس المهبل هل يتم دخول الحيوانات المنوية في المهبل ؟؟

0

اطمني انتي حامل

0

متقلقيش والله ومتحطيش ف بالك عشان الوسواس هيصورلك الحمل عشان الغلط الي عملتيه
.. انا حصل معايا نفس الي حصل معايا بس كان زياده احتكاك أعضاء دون إيلاج وقذف والقذف بعيد جدا وبعد ما بكون لبست ..والدوره جتلي ٥ مرات بعدها .. مستحيل المذي يكون فيه منويات تقدر تلمس الجلد وبعد كدا تروح للفرج وتدخل وتسافر للرحم وتخصب مستحيل لانها لو اصلا موجود ف المذي منويات بتبقي ضعيفه جدا جدا جدا شبه ميته .. اهدي عشان قلقك دا مش هيخبط الدوره تيجي ف ميعادها..

0

طب ليه اللى فوق بتقولى انى حامل

0

ممكن تطمنونى والنبى انا لما خوفت الحالة الهسترية زادت عندى والله العظيم خايفة اووى

0

اعتقد كانت قاصده تكتب اطمني انتي لست حامل .. والله متقلقش خالص والي بيجيلك دا أعراض الدوره التاليه

0

اعتقد كانت قاصده تكتب اطمني انتي لست حامل .. والله متقلقش خالص والي بيجيلك دا أعراض الدوره التاليه

0

ربنا يسترك ويسترها معاكى وانا متشكرة جدا ليكى ربنا يطمن قلبك ويسعدك دنيا واخرة

0

مفيش داعى للقلق هو مجرد وسواس ومعظم النساء عندهم الوسواس اكتر من الرجاله بكتير
فين غشاء العذرية هل اتفتح الغشاء؟!!
لو نزلتى دم من غشاءالعزرية يبقا كدا فى نسبة قلق لكن لو لا يبقا مفيش مشكلة
الغشاء بيمنع دخول اى شىء ولو دخل شىء ازاى هتبقى حامل وانتى الغشاء عندك سليم؟!!!
مفيش قلق

0

الغشاء موجود بس كنت قريت ان فيه فتحات بتنزل الدورة عشان كده هو مفتوح جزء منه طبيعى

0

علي ايه يا حبيبتي .. انا مريت بنفس تجربتك بس الحمدلله استغرقت ربنا وبقيت ملتزمه وعملت حج ف العيد دا ودعيت ربنا .. وربنا يجمع بينكوا ف الخير وحاولي متكرريش دا تاني عشان العلاقه بينكوا متتاثرش

0

محصلش اى ايلاج من عضوه الذكرى للمهبل عشان الغشاء يتفتح عشان كده انا عارفه ان الغشاء سليم

0

ربنا يثبتك ويتقبل منك وانا والله بستغفر ربنا وبتوب اليه وباذن الله مش هتتكرر تانى ادعيلى والنبى ان ربنا يقرب البعيد ويسترنى ويجمع بينا على خير
وانا متشكرة ليكى للمرة التانية وانا مستنية الدورة وهفضل قلقانة لحد ماتنزل لكن كلامك طمنى ربنا يطمنك

0

باذن الله هتنزل ولو اتاخرت برده مفيش اي احتمال عشان تعيشي حياتك بطبيعيه

0

مساء الخير

0

ربنا يطمنك ويسترها معاكى

0

اللهم امين احنا وكل المسلمين جميعا

0

طب حبيبتى لو حصل لمس الفرج بالمذى ده ف ايام التبويض هل ممكن يحصل حاجة ؟؟ لان بصراحة معرفش ايام التبويض امتى فيه برنامج عندى هو اللى بيقولى عليها

0

من الخارج مستحيل لازم يكون فيه ايلاج

0

ربنا يصلحلك الحال معلش انا تعبتك معايا

0

ولا يهمك يا حبيبتي .. عشان خطري شيلي الوسواس دا عشان هيتعبك

0

والله انا تعبانة اووى وربنا وحده يعلم انا هعدى ال10 ايام دول ازاى ماليش غير انى ادعى ربنا
عشان خاطرى ادعيلى

0

والله يا بنتي لو فيه اي احتمال كنت قولتلك وبعدين أعراض الدوره عندك يبقي ليه القلق ،، دا انا نزلت عليا ٥ دورات وحاسه اني حامل وبيني كبيره ومش بنام

0

لان الندم والتفكير بيجيب وسواس

0

ربنا يطمن قلبك ويريح بالك

0

ويريح بالى انا كمان

0

اللهم امين

0

أهلاً بكِ، قد يحدث الحمل فقط عن طريق القذف المباشر "دون ملابس" داخل أو على فتحة المهبل و بشكل نادر قد يحدث الحمل عن طريق الاحتكاك المباشر "دون ملابس" بين القضيب و فتحة المهبل إذا تسرب جزء من سائل المذي الخاص بشريكك إلى داخل المهبل وكان يحتوي على بعض الحيوانات المنوية ووافق ذلك فترة التبويض.

من الصعب حدوث حمل عن طريق الممارسات التي ذكرتيها.

يمكنك إجراء اختبار حمل منزلي عن طريق البول إذا تأخرت الدورة الشهرية عن موعدها للاطمئنان.

للمزيد من المعلومات، انصحك بمطالعة:

هل أنا حامل؟
https://lmarabic.com/pregnancy/pregnant

تحياتي.

0

يعنى هل فيه احتمال ولو حتى ضعيف انه حصل ؟؟
ولا مستحيل ؟

0

والله مفيش اي نسبه حمل

0

متقلقيش بقا خالص

0

اصلها لما قالت من الصعب حدوث حمل فكرت ان فيه احتمال ولو حتى ضعيف
متحرمش منك ابدا يا حبيبتى انك بتطمنينى دايما

0

متفكريش ف الموضوع واخرجي مع الي بتحبيهم وشوفي حياتك

0

سلام
ارجوكم انا ايضا حدثت مداعبة بالقضيب فوق العانة في الجهة العليا بالتحديد فوق الشفرتين و فد تم انزال قليل من السائل في نفس المنطقة و الباقي فوق جبل العنة قريبا فوق البط و قد تم مسح السائل بعد دقائق هل يمكن ان تنتقل الحيوانات المنوية لقتحة المهبل و يحدث حمل علما ان الدورة كانت في اليوم العشرين ارجوكم اريد اجابة ارجوكم

0

انا بصراحة معرفش بس اللى كنت سمعته ان طالما نزل على فتحة المهبل ولو جزء بسيط يبقى فيه احتمال ضعيف
وانتى بتقولى الدورة نزلت بعد كده ف اليوم العشرين لو نزلت بنفس كميتها وشكلها يبقى مفيش حاجة وعدت على خير

0

شكرا على الرد لكن للتوضيح فقط
لم يكن هناك قذف على فتحة المهبل بل في الجهة العليا من العانة تحديدا بين الشفرتين و كانت الفتاة في اليوم 20 من الدورة يعني مروا 20 يوم على الدورة السابقة السؤال هل يمكن للحيوانات المنوية التنقل حتى تصل لفتحة المهبل ام لا مع العلم انه تم مسح المنطقة في دقائق بعد القذف