الحمل

تم نشره من قِبل Mona9

لو سمحت هل نزول الدورة بكميتها 3 ايام غزيرة شويه ورابع وخامس يوم خفيفة بعد ممارسة سطحية لم يتم الايلاج ولا القذف عالمهبل من الداخل ولا القذف من الخارج

هل هذه الدورة تدل على عدم الحمل ؟؟

الإجابة
0

ايوه يا حبيبتي مفيش حاجه اطمني

0

يارب يا روحى انا انتظمت ف رياضة مبعملش رياضة عنف لكن عاشان اطمن

0

فيه ناس ربنا يسامحهم ع نت بيقولو بتنزل بكميتها كل شهر ف حمل الغزلانى ليه بيقولو كده ويخوفو العالم

0

الي قريته ان اصلا لو وأحده حامل ف اول ٤ شهور ونزل عليها يومين دم كدا الحنين نزل
والله متقلقي مفيش دم بيجي للحامل يومين

0

ربنا يطمنك ❤ صباحك فل وجميل زيك ❤❤

0

صباحك زي قلبك يا رب ❤️❤️❤️متفكريش بقا ف الموضوع عشان انتي كدا بترجعي الوسواس تاني عندي وعندك انا بقيت افكر تاني اني حامل وكدا انا ف السادس

0

ههههههههه لا لا خلاص مش هفكر تانى ❤ انتى زى الفل انتى عارفه السادس ده تبقى بطنك بطيخة قدامك مترين كدا ههههههه ❤ ربنا يحميكى ويحفظك

0

ههههههه ايوه فكي كدا وشوفي حياتك ومتفكريش ف الماضي ❤️
خطيبك عامل ايه ❤️!
حاولوا تقضوا مع بعض وقت جميل فسح وخروجات وبلاش الخلوه

0

الحمد لله ❤ ربنا يخليكى ليا ❤
والله بحاول يا قمر ربنا يقوينى وتعدى الفترة دى ع خير

المهم بردو انك تهتمى بمذاكرتك جدا ❤ باذن الله تطلعى من الاوائل

0

للأسف انا واقعه كدا السنه دي وخصوصا المواد رخمه لان ال IG تقيل فربنا يستر

0

عشان خطرى حاولى تركزى فيه مفيش حاجا صعبة ع ربنا اجتهدى واعملى الى عليكى وربنا هيجازيكى خير
انتى تهمينى وعاوزا اسمع عنك كل خير ❤ وواثقه انك قدها وقدود ❤

0

ربنا يستر حقيقي انا كنت بقالي فتره متدمره وكنت قايلالك ومش بذاكر فالحمد لله يعني

0

بس هتلحقى ان شاء الله متخفيش من حاجا وابدأى من دلوقتى وتوكلى ع الله ❤ انا واثقه انك هتكونى حاجا عظيمة جدا

0

أنا بحبك اووي يا مني ❤️❤️

0

مرحباً Mona9،

نعم، نزول الحيض لمرة واحدة بعد آخر علاقة جنسية دليل قاطع على عدم وجود حمل. اطمئني.

بعض الناس يخلطون بين دم تثبيت الحمل وبين الحيض، ولهذا انتشرت خرافة الحمل الغزلاني.
تعرفي على الفرق بينهما من المقال التالي
https://lmarabic.com/pregnancy/period-blood-or-implantation-blood

تحياتي

0

وانا كمان والله يا Mazolia بحبك جدا وبحس لما بكلمك ان لسا فيه ناس طيبة وان الدنيا لسه بخير من كتر جمال شخصيتك وطيبة قلبك ❤❤

0

شكرا يا دكتورة ساندى

0

Mazolia انا حاسه بمرارة فى فمى من يومين تفتكرى يكون ايه انا خايفة ؟

0

متقلقيش والله يا مني عشان خطري انسي
عشات خطري والله انا رجعتي الوسواس بسبب كلامك وأنك بتصعبي عليا
ننسي عشان خطري يا مني

0

انا كنت بفضفض معاكى بس انا اسفة مش هاقول حاجا تانية

0

يا روحي والله انا اسفه مش قصدي خالص
انا اقصد اني بعيط لما بلاقيكي كدااا والله العظيم انتي متعرفي غلاوتك عندي .. انا بتكلم معاكي ف سري يا مني وانا بسرح بسرح معاكي .. والله نفسي تخرجي من الموضوع مش اكتر ومش قصدي اي حاجه تانيه .. انتي تهميني جدا وربنا يعلم وصدقيني انا صريحه طول عمري لما بحب يبقي بحب وانا بحبك والله ووخداكي اخت كبيره ليا والله لولا الظروف كان زماني بزورك وانتي كمان عشان خطري انا مش قصدي

0

انا نفسي اسمع عنك خير وتكوني فرحانه دي الحكايه ❤️
انا بتقطع عليكي والله لاني مريت بدا وعارفه ايه ألب ف بالك وبتحسي بايه عشان خطري خليكي قويه ❤️❤️❤️❤️

0

أنا عمري ما هخسرك والله يا مني ❤️ انتي اختي الكبيره والله

0

مني ! والله ما قصدي

0

حبيبتى انا مقدرش ازعل منك انتى اختى وربنا
لكن مش هتكلم ف موضوع تانى عاشان ميرجعلكيش الوسواس تانى انتى عندك حق انا بس كنت بفضفض معاكى انا مليش حد ربنا الى يعلم
ربنا يطمنى ويطمنك ع طول ❤

0

متتأسفيش انا الى غلطانة والله انا بحاول انسى ❤

0

ملكيش حد !! ليكي ربنا طبعا واهلك وأختك .. انا علي فكره اسمي مني برده اه اسمي منه وسمياه mazolia .. مني عشان خطري متخلنيش أتضايق انا بحبك لدرجه مرعبه ومعمري ما هخسرك احكي مع اختك اي وقت انا اختك ومامتك وباباكي وصاحبك كمان اي وقت انا سمعاكي بقلبي .. بس انا مش عايزاكي تتعبي .. عايزاكي تفرحي وتعيشي سنك دي احسن فترات حياتنا يا جماعه .. ربنا يعلم انا فرحت ازاي ان الدوره نزلت عليكي والله العظيم فرحه رهيبه وهمي راح بسببك وزعلت اووي لما لقيت الشيطان بيلعب بيكي زي وهتدخلي معايا ف الدوامه الي جربتها ٦ شهور ... دا الي اقصده خايفه عليكي تتجني او استغفر الله العظيم تعملي حاجه ف نفسك هموت والله بعدك
انا متعلقه بيكي جدا يا مني

0

منه حبيبتى انا ماقدرش ازعل منك
والله ماقدرش ربنا يعلم انتى اختى الصغيرة وبحبك ومتعلقة بيكى يمكن اكتر منك
عندك حق انا ليا ربنا واهلى واختى الى هى انتى عاشان كده كنت بحكى معاكى انا ماقدرش اقولهم حاجا ولا حتى المح ب اى وجع عندى لدرجة بكتم وجعى وافضل اكلم ربنا
وانا والله فرحانة وفرحت يمكن اكتر منك لما بقيتى كويسا وعيشتى سنك وسمعت عنك اخبار كويسة وايجابية ربنا يخليكى ليا يا حبيبتى والله انا ربنا يعلم بحبك ومرتاحالك ازاى يا منه ❤❤

0

بعد الشر عنك يارب ميحصلكيش اى حاجا وحشة ابدا ❤ متقوليش كده تانى

0

والله العظيم بحب اتكلم معاكي ولو دا بيريحك احكيلي اي حاجه با روحي هسمعك والله من قلبي جدا
بس انا عايزاكي تنسي تكلميني عن يومك بتفكري ازاي مستقبلك بتخخطي ازاي تاخدي رائي ف ميك اب فستانك يا غاليه عليا وتنسي القرف القديم

0

والله العظيم بحب اتكلم معاكي ولو دا بيريحك احكيلي اي حاجه با روحي هسمعك والله من قلبي جدا
بس انا عايزاكي تنسي تكلميني عن يومك بتفكري ازاي مستقبلك بتخخطي ازاي تاخدي رائي ف ميك اب فستانك يا غاليه عليا وتنسي القرف القديم

0

وانا كمان بحب اتكلم معاكى بحس انى بتكلم مع روحى والله يا منه نفسى انسى نفسى فى راحة البال انا انسانة بسيطة اوى حتى مش بيهمنى ميك اب ولا فستان الى هاممنى اكون مطمنة
نفسى كل الوجع الى ف جسمى يروح
انتى اختى ادعيلى وانتى بتصلى من قلبك وناجى ربنا يخرجنى من الى انا فيه انا بقيت احسن من الاول لكن عشمانة ف ربنا يخلينى احسن

0

يا حبيبتي انتي بتتكلمي ف ايه !! الدوره نزلت عليكي يعني الرحم جاهز للتبويض من تاني يعني مفيش حمل !! الناس بتتعب وادويه عشان تحمل بعد سنين من الجواز يعتي علاقه جنسيه كامله يا مني
يعني الناس بتعمل ايلاج وقذف داخل الرحم ومبيحصلش ولو واحده حامل ف اول بوم ونزل عليها دم لمده يومين مستمر بتجري للدكتور يقولها الحمل نزل لانه بيبقا نقطه صغيره فاي دم بياخدوه معاها .. انسي وفوقي لنفسك انتي غلطتي اه بس ربنا غفور رحيم انما حمل مفيش خالص مليون المليون ف الميه
ركزي مع اهلك وعيشي مع خطيبك الحياه وحبوا بعض عشان هتزعلي لو الايام دي جريت بيكي وانتي كدا مفيش حمل يا مني لو كان قذف جواكي وانتي عندك تكيس علي المبيض
عارفه يعني ايه تكيس ! يعني المبيض مش شغال

0

يا قلبى ربنا يطمن قلبك ع طول ويقف جنبك زى م انتى واقفا جمبى
انا محظوظة انى عرفتك وبحبك ف الله ودايما ادعيلك عاشان انتى تستاهلى كل خير ❤❤
يارب يبعت لك الناس الى حلوين زيك يكونو ف حياتك ويفرحو قلبك ❤
انا عارفا ان كلامى يضايق بس كل رسالة منك فيها مليون طاقة ايجابية بالنسبالى ❤
انا بحبك اووى يا منه ❤

0

قولتلك مني مش منه منه دي غصب عني وانا بكتب يا روحي ❤️❤️
ربنا يكتبلك السعاده والخير يا رب أنما حمل مفيش والله دا من التوتر بس طب جربي كدا كدا تجيبي حمل منزلي وهتلاقيه سلبي بس انا مش عايزاكي تجيبيه وتعيشي سنك والله مفيش حمل ❤️

0

منى ❤❤ حبيبتى واختى واغلى واحدة فى قلبى
ربنا يخليكى ليا ❤ انا مش هجيبه عاشان البيت وبردو عاشان متوترش زيادا
كفاية عليا وقفتك جمبى انتى ربنا بعتك ليا كنز من السماء ربنا يكتبلك السعادة والخير اكتر مما تتمنى ❤

0

اني احبك في الله ❤️❤️❤️❤️
ربنا يريح بالك ويزيح همك يا رب ❤️❤️

0

وانا كمان بحبك جدا جدا ربنا يعلم يا منى ❤❤
وحشتينى طمنينى عليكى عاملة ايه واخبارك

0

حبيبتي مش عارفه ارد عليكي مش عارفه كنت واخده بان من المنتدي باين
انتي وحشاني جدا جدا جدا والله ونفسي احكيلك حجات كتير ❤️

0

حبيبتى ليه بان حصل ايه ؟
احكيلى طمنينى عليكى ؟ ❤

0

أنا الحمد لله والله
مش عارفه ايه السبب بس مكنتش عارفه ارد عليكي امبارح

0

المهم انك بخير ❤ قولتيلى عاوزا تحكيلى حجات كتير ايه هيا طمنينى ؟

0

هيجي يوم وهنتكلم باذن الله لانها حجات صعب أحكيها هنا ❤️
خلي بالك من نفسك عشان خطري

0

وانتى كمان خدى بالك من نفسك وطمنينى عليكى اول بأول ❤

0

منى انا خايفة ع طول وبكلم ربنا كتير اوى ونفسى ف حاجة تخلصنى من الى انا فيه

0

والله نفس الي حصلي بالظبط يا روحي
والله مشفقه عليكي لاني عارفه ايه الي هيحصلك لاني مريت بدا انسي يا مني والله انتي الي حصل بينكوا دا مش علاقه جنسيه اصلا ... وبعدين نزل عليكي دم يعني حتي لو حملتي فالرحم اتنظف ... اقولك حاجه افضل عشان تريحي بالك م
فين علامات الحمل ! والله ما فيه حمل لان اصلا نسبه الحمل معاكي ضعيفه جدا عشان مفيش تبويض اصلا .. وكنت محرجه اقولك من الاول كدا ... مفيش بويضة
وكمان مفيش حيوانات منويه طب هتحملي ازاي يا روحي ب Airdrop!!
يا حبيبتي الناس المتجوزه بيعملوا علاقه كامله وكمان ايام التبويض ومبيحصلش حمل غير بعد شهور انتي معندكيش تبويض ومحصلش علاقه جنسيه .. هو اي حد يحط ايه علي المهبل الناس تحمل يا مني !! مكنش حد تعب ولا دكاتره العقم كانت موجوده .. انسي وعيشي يومك لا وكمان الدوره جتلك ولسا بتتكلمي ! انا الي كنت عبيطه وعلي فكره سئلت دكتوره قالتلي حتي لو قذف علي المهبل صعب .. لازم ايلاج وقذف داخلي بحيث المنوي يروح من القضيب للمهبل من غير ما يشوف الهواء ... انتي بقا بتقولي احمل ! وبعدين من قلك ان خطيبك بيخلف اصلا ! ومين قلك ان دا مش لعاب من ايده وفمه !
استهدي بالله يا روحي وبلاش توصلي نفسك وتهلكي صحتك علي الفاضي

0

انا بطنى وجعانى وشادا عليا ودايخة والله ومش قادرة اكل وحلمات صدرى زى ما تكون فيها نغز بسيط
انا تعبانة اوى يا منى انتى الوحيدة الى فاهمانى ياريت كنتى جنبى ف اللحظة دى كنتى هتساعدينى انا ف كابوس

0

دي أعراض دوره جديده مالها ومال الحمل !

0

بجد يعنى مش اعراض حمل ! انا باقى ع دورة الجديدة 9 ايام
طمنينى عليكى عاملة ايه ؟ واخبار الدراسة ؟

0

مهي ممكن تنزل بدري شويه ودي أعراضها عشان بتستعد المهم انتي روقي وانسي واحكيلي عامله ايه مع خطيبكً
انا يعني ف الدراسه شويه بقيت احسن من الاول وتمام الحمد لله

0

الحمد لله احنا كويسين وحاولت منقعدش ف خلوة
بس لما بفتكر الموضوع القديم بتعب وبحس بدوخة فظيعة

0

باذن الله هتطلعى من الاوائل انا واثقه فيكى ❤ ربنا يكتبلك النجاح والسعادة ❤❤

0

ربنااا يجمعك بيه ف الحلال ويخليهولك
ونفرح بيكي قرب يا روحي ❤️❤️

0

يارب ونفرح بيكى انتى كمان ❤❤

0

منى انتى متاكدة ان مفيش حمل ؟ والله العظيم تعبانة اوى وضهرى واجعنى جدا وتقريبا كل عظمى وصدرى ومش عارفا ايه ده انا مرعوووبة

0

انا مش عارفة اشكى ل مين ومش عارفا اشتغل ومش مركزة

0

والله يا روحي مفيه احتمال ١ ف الألف حتي
مكنش فيه علاقه جنسيه يا مني .. انتوا الي حصل بينكوا زي مداعبات خارجيه متوصلكيش اصلا للقذف اسفه علي الكلام مش لازم يبقي فيه بويضة ومنوي عشان الحمل يحصل انتي معندكيش تبويض وهو منزلش منوي .. ولو نزل فهو نزل برا وبعيد ففين الحمل يحصل !
انا بقولك عشان متفكريش كتير بس وتنسي مفيش حمل
انتي داخل عليكي دور رطوبه هتلاقيني بتنامي ف التكييف زي من غير هدوم تقيله ..
والدوره جيالك ودي اعراضها
وانتي متوتره فعشان كدا بتربطي الأعراض ببعض .. لا وكمان نزل عليكي دم دوره بقا مش دوره الدم نزل يومين بعني كل حاجه نزلت ولو يا ستي افترضنا ان فيه حمل فهو كان قد حبه السمسم ولقي السكه فاضيه فنزل مع الدم . والله اوهام يا روحي
انتي لما تتجوزوا علي خير هيحصل علاقه جنسيه كامله وايلاج وقذف داخلي اكيد ! ابقي شوفي هتحملي بعد قد ايه وبعد كام دوره انتي مفكره الموضوع سهل اي حد يلمس مهبل بنت تحمل .. روقي

0

انتى عارفا يا منى انا بتكلم من غلبى انا مقدرش افتح الموضوع دا مع حد من صحابى ولا والدتى ولا خطيبى انا بحمد ربنا انو بعتك ليا لو مكنتيش ف حياتى كنت اتجننت وعملت ف نفسى حاجا
ربنا يخليكى ل اهلك وليا
والله انا تعبانة جدا ربنا وحده الى شايف تعب اعصابى وجسمى انا بقيت باخد مسكنات زى البرشام لمجرد انى عرفت ان المسكنات خطر لو فيه حمل ف الاول

0

والله يا مني وانا بحبك جدا كدا والله ❤️❤️
ومش عايزك توصلي للي انا وصلت له
انا بقولك اهو روقي وبلاش تفكير لان مفيش حمل هتتعبي وتاخدي ادويه وهو مفيش حاجه روحي اعمل تحليل دم وهيطلع سلبي والنتيجه متروحيش تجيبيها اتصلي بالتليفون هيقولولك انه سلبي ... وارتاحي وهتشيلي الوسواس لانه مفيش حمل والله ودا وسواس
انا العلاقه حصلت معايا يوم ٢٦/٤ او ٢٧/٤ ونزل عليا دم بعدها ٦ مرات ! وشاكه عارفه ليه عشان انا عملت غلط ولازم احس بالندم ودا الي حاصل معاكي غير ان بطني مش كبيره اووي فيه كرش ودهون اه بس مش لدرجه اني امشي بطني قدامي
والمفروض كدا لو انا حامل آكون ف شهر الكام لو تعرفي ! مش ف اخر الخامس او اول السادس يا مني ! يعني اي طفل صغير يعرف اني حامل !!! ردي عليا ! وبرده احيانا لما بقعد لوحدي وافتكر بقلق
عرفتي ايه سبب القلق دا ! دا عشان الغلط وأننا مش متعودين علي الغلط فدا الي بيحصل .. افهمي كلامي وهتعرفي انا اقصد ايه يا روحي ❤️❤️❤️❤️

0

وانا والله بحبك اوى ومقدرا انك مستحملانى ❤
انا اسفة ع الصداع وع كترة الاسئلة وع تكرارها وبعتذر منك ومن دكاترة المنتدى بس ربنا يعلم حالتى عامله ازاى
انا فهماكى وعارفا عاوزا تقولى ايه وصدقينى لولا انك ف حياتى كنت انتحرت ❤
انا لم بتعب بس واحس بالاعراض من تانى بخاف ومليش غير ربنا وانتى حتى انى بحاول ادارى التعب من اهلى لياخدو بالهم او يبان ف عينى

0

للاسف انا مش عندى شجاعة اروح اعمل فحص بالدم ولا ان اجيب تست انا قلبى بقى بيوجعنى

0

استحملينى معلش يا منى ❤ وادعيلى من قلبك اخلص م اللى انا فيه ربنا ما يكتبه ع حد

0

والله يا روحي بدعيلك وبقولك متحطيش ف بالك حاجه مش موجوده عشان ترتاحي والله
انسي والله مفيه حاجه

0

هنسى من انهارده انا اخدت قرار وبطلب من ربنا المساعدة ف تحقيقه وهنسى ومش هدور تانى
وانا بحبك بحبك اووى اووى يا منى ❤❤❤

0

ايوه والله عشان مفيش حاجه تستاهل يا روحي ❤️❤️