الحمل

تم نشره من قِبل Salliiiina

مرحبا دكتورة ارجوكي انا اعاني من شك وتفكير وشدة قلق في نفسي عملت علاقة سطحية بعد دورة شهرية يوم 11 تم احتكاك فوق مهبل بدون واقي خيفة يكون مدي خرج منو لم اره وبعد علاقة ب17 يوم نزلت دورة نهار بس بوجع نهار تاني انقطعت وعملت اختبار دم وبول طلع سالب نزل دورة شهرية شهر تاني وتالت بعمل اختبار دم سالب وانا طالعة شهر رابع منتصف عملت سونار مافي جنين بس يا دكنورة بحس كل شهر تلاتة بنبض قوي كتير اسفل بطن يمين وشمال واسفل ظهر وفخدين درجة استقيظ من نوم انا تجننت كتير والله كترة وسواس وشك طلب منك سماح كترة سؤال الله يخليكي يار ب دكتورة انا خايفة كتير جوبيني بنتظرك هل انا حامل؟

الإجابة
1

طلما نزلت الدورة صدقينى مليون فى الميه ليس هناك حمل الله يريح بالك ويديم ستره عليكى وعليا

0

امين يارب الله يخليك مع دلك بيجني وسواس كتير احس نبض في بطني قوي ما بيجني نوم سارلي 4 ايام ما بشوف نوم

0

الله يسترنا وحقق لك لي تتمنيه

0

والله يا حبيبتى ماتخافين طلما نزلت الدورة خلاص مافى شى انا كان عندى الوسواس ده لشهور لكن الحمد لله اقتنعت اخيرا ان لا نزول للدورة فى وجود حمل طلما نزلت بكميتها الكثيرة
ادعيلى اختى الله يرضى عليكى ويسترك صارلى 14 يوم لم تنزل دورتى وهاموت من القلق والله انا حكايتى قولتها لكل من فى المنتدى والكل يطمئننى ان لا يوجد حمل لكن تأخر الدورة يقلقنى جدا جدا انا تعبت

0

حبيبتي ما عرفت حكايتك بس قوليلي ااو اعملي اختبار دم بيبن بعد تاخر دم لا تخافي ادعب وطلبي ربنا في صلاة و شربي حاجة سخنة تهبط دورة يارب تنزلك ما تخافي حبيبتي اخا نفسيتي مرضت بسمع حمل غزلاني

0

ممكن النبض القوى يكون انميا حبيبتى ومن الخوف بيجيلك حالة هلع انا لما اخاف يحصل كده

1

أهلاً بك، من المستحيل وجود الحمل في حالتك.

نزول الدورة الشهرية يعد دليلاً قاطعاً على عدم وجود الحمل كما أن الحصول على أكثر من اختبار حمل سلبي وفحص سونار سلبي أدلة قاطعة أخرى. أنت لست حاملاً بكل تأكيد ولا يوجد أي داعي للقلق بهذا الشأن.

الأعراض التي تشكين منها لا علاقة لها بالحمل مطلقاً، قد يكون لها سبب عضوي آخر أو قد تكونين تتوهمينها بسبب قلقك الشديد من الحمل.

مع تحيات فريق الحب ثقافة

0

شكرا حبيبتي دكتورة ربنا يسعدك كنت خيفا كتير والله عملت سونار اخر حاجة الي بحسو في بطني نبض قوي بيتحرك على يمين ويسار احس في ظهري قالي انك متعصب بتغكري ما قلتلو اني عملت علاقة خيفة بس وريد بيهمل كده عند قولون عصبي بيعملك كده بحس كاءن جنيبن في بطني

0

خيفة يكون حمل غزلاني ما يبن فس سونار

0

خيفة يكون حمل غزلاني ما يبن فس سونار