الصحة الجنسية

تم نشره من قِبل Fefefarouk

كنت محتاجه اسال على اسامى تحاليل اعملها لان العيادات حاليا وقفه بسبب الكورونا.. انا كنت مع حد عندو سيلان وكلاميديا والورم الحليمى البشري وبعد اما عرفت الدكتوره طلبت منى تحليل سيفلس وعملتو بعدها ب10 ايام تقريبا وطلع ما عنديش حاجه بس بعد تقريبا 4 شهور ظهر عندى قرحه في المهبل قعدة اسبوع وراحت بمرهم مضاد حيوى وبعدها ظهر دمامل في اخر ظهرى قعدت 4 ايام وراحت بعد اما نزلت البيريود.. غير انى بحس بالم دايما اثناء ممارسه العلاقه ودا بقالو سنه تقريبا بس علشان مكنتش بمارس كتير فا كنت مش بهتم اوى بس دلوقتى الموضوع بقي مؤلم ومزعج
وفي دايما الم في اخر ظهرى فا هل ممكن يبقي عندى التهاب في الرحم ؟ وايه التحليل اللى اعملو علشان اتاكد واعرف فين المشكله وهل لازم اعيد تحليل سيفلس تانى
وشكرا

الإجابة
0

بالاضافه ان بدأت تظهر حبوب بنى شبه النمش بس حجمها بيزيد وبتكتر كل شهر تقريبا في منطقة المهبل

0

أهلاً بك، لا بد من زيارة طبيب/ة النساء أولا للفحص الطبي والتقييم ومن ثم طلب التحاليل بناءً على ذلك إذا كانت هناك حاجة لها.

لا يمكننا التشخيص أو تحديد التحاليل المطلوبة عبر الإنترنت، إذ لا بد من الفحص الطبي المباشر قبل ذلك للتقييم الدقيق.

هناك العديد من العيادات مازالت تعمل تحت الظروف الصحية الحالية مع أخذ الاحتياطات اللازمة، حاولي البحث عن أقرب عيادة للنساء والتوليد من العيادات المستمرة في العمل.

تحياتنا