الحمل

تم نشره من قِبل Tasnem Mohamad

هل احتماليه الحمل كبيره عند الايلاج الجزئي في غير ايام الاباضه قبل الدوره باسبوع في اليوم ١٩ من الدوره دون قذف نهائي او اقتراب قذف

الإجابة
0

لا يوجد حمل بدون قذف
لا يوجد حمل بدون قذف
لا يوجد حمل بدون قذف
لا يوجد حمل بدون قذف
لا يوجد حمل بدون قذف
لا يوجد حمل بدون قذف
لا يوجد حمل بدون قذف
لا يوجد حمل بدون قذف
لا يوجد حمل بدون قذف

0

والله بسمع عن ناس حملت بدون قذف‍♀️

0

طب ازاي حمل بدون قذف.... باللاسلكي ياعني ماهو بالعقل كدا بويضة بداخل الرحم محتاجه حيوانات منوية لتخصيبها حتى يحدث حمل كيف يتم تخصيب البويضة بدون حيوانات منوية والتي تحدث نتجية قزفها داخل المهبل؟؟؟؟؟ كلام لا اساس له لا علميا ولا منطقيا

0

املا بيكونف يه راجل مبيخلفش ليه ياعني اما بسبب انه يقذف بداخل المبهل لكن حيوانات منوية ضعيفة او ميته فلا تقدر ع التخصيب او انه لايوجد لديه حيوانات منوية ولا يقذف سائل بسبب ضعف الخصيتين عنده فتخيلي بيقذف ولا تحمل الزوجة فتيجي تقولي يحدث حمل بدون قذف ههههههههههههه مستحيل طبعا البويضه تخصب نفسها مثلا؟؟؟

0

لا علشان اوقات بيبقى في المذي حيوانات منويه انا عارفا انها بتبقي ضعيفه لو وجدت يعني ومحتاجه بويضه انا الحمدلله مكنتش في ايام التبويض انا بس تحت ضغط نفسي شديد لان بحاول اقفل الصفحه دي من حياتي فا كنت بطمن بس

0

متخافيش مش هيحصل حمل مستحييييييييييييييل ولم يثبت ابدا ان حد حمل من مجرد نطقة مذي الي هي اصلا شبة مستحيل يكون فيها حيوان منوي لان بيئة المذي لا تسمح بوجود حيوان منوي او يقدر يعيش فيه ينعي تربي سمك في مية نار؟ مينفعش طبعا اهو مينفع الححاون المنوي يتواجد في المذي

0

بصي اصل دكاتره منتدي بيفولوا وارد لان هو بيبقي في حيوانات منويه أحيانا مش دايما لو كان في قذف قبله بفتره قليله لكن لو لا و الشخص ده تبول قبل العمليه جنسيه مبيبقاش ف حيوانات منويه فا هو مكنش ف قذف حاصل قبل اخر علاقه بس فا علي عموم انتي طمنتيني

0

ممكن يحدث

0

مرحباً بكِ،
قد يحدث الحمل فقط عن طريق القذف المباشر "دون ملابس" داخل أو على فتحة المهبل و بشكل نادر قد يحدث الحمل عن طريق الاحتكاك المباشر "دون ملابس" بين القضيب و فتحة المهبل إذا تسرب جزء من سائل المذي الخاص بشريكك إلى داخل المهبل وكان يحتوي على بعض الحيوانات المنوية ووافق ذلك فترة التبويض.
بالتالي في حالتك، فرصة حدوث حمل قد تكون مستحيلة.

أنصحك باستخدام الواقي الذكري في الممارسات المستقبلية لمنع الحمل غير المرغوب فيه، وتجنب العدوات المنقولة جنسياً.
و يمكنك التعرف على الأنواع المختلفة للجنس الخارجي
https://lmarabic.com/birth-control/types-of-birth-control/outercourse

تحياتي