الحمل

تم نشره من قِبل Tasnem Mohamad

انا والله تعبت نفسيا و. نت عليه كلام يوتر اكتر بجد ان ممكن واحده بعد العلاقه باسبوع وبعد نزول الدوره بعد العلاقه تكون حامل و. مننزلش الدوره الجديده او ان التبويض ممكن يحصل مرتين ف الشهر فا الدوره جديذه متنزلش بسبب كده ان ممكن يكون حصل حمل قبل نزول الدوره جديذه بمده قليله فا هتنزل عادي لكن مش هتظهر الشهر الجديد انا اخر علاقه دي حصلت من ٣٦ يوم و عملت اختبارين حمل بعد تأخر الدوره الجديده ٣ ايام و النتيجه سلبيه فا هل الحمل ممكن ميبانش ف البول بعد المده دي كلها؟ ومحتاجه اعمل تحليل دم؟ لان قرييت برده ان ممكن الحمل ميبانش ف البول و يكون ف حمل عادي

الإجابة
0

ومع الأسف مش هقدر اروح لدكتور و اكشف مش هعرف ولا هعرف اعمل تحليل دم مش عارفا اتأكد اكتر من كده ازاي و مع الأسف مش عارفا اهدي الوساوس دي لان مفيش حد اعرف احكيله

0

ممكن تكلميني

0

اكلمك ازاي يعني

0

علي الماسنجر بنفس الاسم والصوره

0

سياسة استخدام الموقع لا تسمح بتبادل بيانات الاتصال الشخصية. من فضلك لا تكرر مشاركة بياناتك حتى لا نضطر لحظر حسابك.

0

ايه العلاقه طيب بالسؤال الي سألته

0

لسهولة الحوار

0

يعني ف حمل ولا لا

0

لا

0

اكيد؟

0

اكيد

1

مرحباً بكِ،
اطمئني، نزول الدوة الشهرية لمرة واحدة هو دليل قاطع على عدم وجود حمل.
أنصحك بمراجعة إجابتنا في الرابط التالي
https://almontada.lmarabic.com/forum/question/297357

إذا كانت هذه الأفكار الوسواسية المتعلقة بحدوث الحمل تسبب لكِ القلق الشديد الذي يمنعك من ممارسة حياتك بشكل طبيعي ويؤثر على دراستك وشغلك وعلاقاتك الاجتماعية، أنصحك باستشارة طبيب/ة نفسي/ة للفحص والمساعدة.

تحياتي

0

يعني مش محتاجه اختبار حمل تاني أو اختبار دم؟

0

ادام الدوره جاتلك خلاص

0

الدوره الاولانيه اجت التانيه الجديذه بتاعت الشهر ده متأخره اسبوع

0

و اخدت اختبارات حمل و نتيجه سلبيه هل استني و اخد اختبار تاني؟