الممارسة الحميمية

تم نشره من قِبل مصطفى محمود

يا اخوانا النهاردة تالت يوم الفرح انا حاولت مرة واتنين وتلاته ومفيش فايدة مفيش اي حاجة جوايا بتتحرك ببوس واحضن واملس وكل حاجة من دي ومفيش حاجة ولا فيه انتصاب لحد دلوقتي وحتى لو فيه انتصاب بردة مفيش احساس.. حد يطمني عشان انا قرفت بجد وللعلم انا طبيعي قبل كده ومفيش مشاكل

الإجابة
0

طب انت بتبوس وتحضن مراتك بتعمل ايه؟ ولا سايبه نفسها ليك وخلاص ددورها ايه ماهو الاحساس والاثارة الي مفروض تجيلك تكون مرتك هي سببها من مداعبتها ليك ومدابعه جسمك ومص حلمات صددرك وتقبيل رقبتك والاهم مص عضوك الذكري للانتصاب وتقويته وايضا لايصالك لحالة اثارة قوية ترغب بعدها في مجامعتها لو كل دا بيحصل منها وانت مش مستجيب يبقى ف يمشكلة فعلا غير كدا يبقى المشكلة في زوجتك

0

هي بتستجيب معايا وبتبادلني بردة بس انا بحس اني شغال مع مخدة لأن مفيش اي احساس جوايا ولا فيه اي انتصاب ولو حتى بسيط

0

إلحق نفسك بأي حاجة منشطة تساعدك على الإنتصاب عشان تعفيك من الإحراج لحد ما نفسيتك تتظبط و ترجع طبيعي تاني

0

راجع طبيب مسالك بولية وسؤال هل إنت تحب زوجتك ومنجذب لها عاطفياً لأن الانتصاب به جانب نفسي وهو حبك وانجذابك للشريكة اذا كنت غير منجذب لزوجتك فالانتصاب صعب في هذه الحالة

0

طالما كنت طبيعيا فالمسألة نفسية لا اكثر

ولتجاوز هذه المرحلة راجع اي صيدلية للحصول على دواء مناسب يساعد على الانتصاب حتى تمر هذه الفترة

0

أهلاً بك/
لقد ذكرت أنك لم تعاني من قبل من أي ضعف بالانتصاب مما يرجح العامل النفسي في التأثير عليك. ربما كنت تعاني من الارهاق فى ليلة الزفاف ولم تتمكن من الحصول على الانتصاب مما أدى إلي شعورك بانعدام الرغبة أو الخوف من تكرار هذا الأمر. بالطبع الايلاج مهم لاستمتاعك أنت وشريكتك ولكن من الأفضل ألا يكون هذا هو هدفك الوحيد من المداعبة، حاول أن تتواصل مع زوجتك خلال فترة المداعبة حاول أن ترشدها إلى الأماكن الأكثر اثارة بالنسبة لك وجربا معاً الاستمتاع بحميمة علاقتكما وقربكما من بعض. قم بسؤالها عما يثيرها وراقب صوتها وأنفاسها وهي تستجيب لمداعباتك. وبعيداً عن السرير والعلاقة الجنسية حاولاً أن تتقربا من بعضكما البعض، اكثرا من القبلات و الأحضان والمداعبات دون التفكير في عملية الايلاج. كما يمكنكما التحدث بحرية عن ما تفضلانه في العلاقة الجنسية والأوضاع المفضلة لكما.

0

انا زوجي هيك كان كمان حاولنا ٣ مرات او ٤ مرات على مدى شهرين وما يحصل معاه اي انتصاب او حاجة لحد ما انهار نفسيا وسأل دكتورة وقالتلو انت مش ينفع تحس بانتصاب مع البنت دي مابعرف ازا هو كدب علي او لا
وكان يقلي كلام انو مش حاسس بحاجة ويجرحني كدا على حد ما اخترنا الانفصال ووصلني المطار وودعني
انا مش ندمانة انو انفصلنا بس عطول بفكر ياترى كان في حل ؟