الحمل

تم نشره من قِبل Laa3441

انا وقعت في خطأ و مارست العلاقه مع خطيبي لكن محصلش ادخال للعضو لكن القذف حصل جنب العضو عندي (لسه بنت يعني)
انا البريود بتجيلي كل ٢٩ او ٣٠ يوم لو اتاخرت اوي بتجيلي كل ٣١ يوم
اخر مره جاتلي يوم ٢١ و خلصت يوم ٢٤ او ٢٥
العلاقه حصلت يوم ١١ الشهر ده
و من يومين في نقطه دم نزلت مني بسيطه الساعه ٢ بليل و بعدها علي ٢ الضهر نزل دم تاني و مستمر معايه فكده دي الدوره الشهريه بشكلها العادي

كده انا مستحيل اكون حامل ولا في احتمال لان في ناس بتقول بيبان بعد ١٤ يوم من الممارسه و الدوره جاتلي بعد ٧ ايام بالضبط من الممارسه ؟؟
فكده مفيش حمل اكيد علشان جاتلي البريود ولا وارد يكون حصل و دي فعلا متتحسبش و يبان فالبعدها و تجيلي البريود وانا حامل يعني ؟

هل انا كده حصلي حمل بالله عليكو انا بموت حرفيا من الرعب لو ممكن تفيدوني باي حاجه بالله عليكو

الإجابة
0

مرحبا اختي الكريمة ، لو تم قذف السائل المنوي على جهازك التناسلي من الخارج او بجواره وحدث بطريقة او باخرى تسرب لجزء منه بداخل مهبلك اذا هناك احتمال ان يحدث حمل ولكنه ضعيف لذا من الافضل شراء اي اختبار حمل من الصيدلية وتجربته في منزلك لقطع الشك باليقين ، لان هناك حالة تسمى الحمل الغزلاني اي تكون الانثى حاملا بالفعل ولا تزال دورتها الشهرية مستمرة بانتظام في موعدها سواء في اشهر الحمل الاولى او حتى النهاية ، اخيرا اتمنى ان تصوني نفسك وعرضك وشرفك وجسدك حتى يتم الزواج لان هناك احتمال ان يهجرك خطيبك هذا ويعزف عن اتمام زواجه منك

0

أهلاً بك adham،

الدماء التي قد تظهر خلال بداية الحمل هي دماء تثبيت الحمل. وتختلف تلك الدماء عن دم الحيض. حيث تكون كميتها قليلة ومتفرقة ولا تحتاج لاستخدام فوط صحية. حيث تظهر بالصدفة في الملابس الداخلية.
ويمكنك قراءة المزيد هنا: https://lmarabic.com/pregnancy/period-blood-or-implantation-blood
تحياتي.

0

استخدم الاختبار حاليا ام بعد الدوره الشهريه ؟ و الافضل بعد مرور كام يوم علي الممارسه !

0

يمكن اجراء اختبار الحمل المنزلي بعد يومين من تأخر الدورة الشهرية، ولكن من الأفضل الانتظار لمدة أسبوع، للحصول على نتيجة أكثر دقة

0

يدكتور مهي جاتلي بقالها يومين كده ؟

0

أهلاً بكِ Laa3441،

نزول الحيض هو دليل قاطع على عدم حدوث الحمل، لذلك اطمئني.

أدعوك في المرات القادمة لاستخدام الواقي الذكري عند ممارسة احتكاك القضيب بالمهبل لتجنب فرص حدوث الحمل.

تحياتي.