مواضيع أخرى

تم نشره من قِبل Ahmedm0det

مشكلتي انا شاكك في ابويا انه بيتحرش بالاطفال, بيتحرش باحفادة الصغيرين.
انا ملاحظ دا جدا لانه في لعبة معاها قدامنا شوفته بيشيل ابن اختي بطريقة هزار عنيفة كدا من منطقته الحساسة, مابالك لو قاعد معاهم لوحدة, و ساعات كتير بينيمهم معاه.
بنت اختى التانية بتعرف تتكلم شوية, لقيتها بتقولي ان جدوا بيدايقني في الاوضة ومبحبش انام معاه, الفكرة كمان ان ششكني اكتر لما البنت قاللتي كدا وهوا سمع طلع برا يبرر موقفه رغم محدش طلب منه, و معروف البيبرر بيدل على ضعف موقفه.

سبب تاني اني لاحظت سلوكة المتطرف مؤخرا, لانه بيفرج على سكس, مره كان النت قاطع في تلفونه و التلفزيون, لاقيته داخل الاوضة يكلمني يقولي لو متفق مع امك انك تقطع عني النت هطلع اقطعلك سلوك النت كلها و التلفون, قلتله لا ياج مش متفق ولا حاجة, انا فعلا مش متفق و الراوتر كان معلق بالصدفة. رغم اني عارف كدا بس هوا راجل كبير والمفروض عاقل و انا مش هعمل عليه كبير لانه لو واجهته هيجي بنتجية عسكية.
انا عايز اقول لاخواتي ميسبوش ولادهم معاه في البيت لوحدهم, بس مش عارف اقولهم ازاي. مش عرف هيستقبلو الموضوع ازاي. و رد فعلهم هيكون ايه...

الإجابة
0

اكيد طالما انت مارح تعرف احنا مارح نعرف موقفهم
تشجع واشتكي عليه مو بس لاخوتك للشرطه !!

1

إيه الافضل تبعد الاطفال عنه لا تتإثر نفسيتهم
واذا شفته ماسك طفل لاتخليه لوحده معاهم خليك معاه

1

أهلاً بك،

من المهم التحدث مع إخوتك حول أهمية تعليم أطفالهم حول أنواع اللمسات التي يمكن أن يقبلوها من أي شخص واللمسات الغير مقبولة. من المهم البدأ بتعليم هؤلاء الأطفال عن جسدهم وعن الحدود الجسدية، ماهو مسموح وماهو غير مسموح. كذلك من المهم تعليمهم أسماء الأجزاء المختلفة من جسدهم حتى يستطيعو وصف ماحدث في أي وقت.

في حال كنت متأكداً من أنه يقوم بالتحرش بهم، فمن المهم عدم تركهم معه بمفردهم، كذلك التحدث مع إخوتك حول هذا وهم بدورهم يمكنهم التحدث مع والدك. كذلك يمكنك التواصل مع خط نجدة الطفل على هذا الرقم: ١٦٠٠٠

مشاهدة المحتوى الجنسي لا يدل على الإصابة بأي نوع من الانحراف والكثير من الناس يستمتعون بمشاهدة الأفلام الجنسية لذلك لا تجعل هذا عاملاً في الحكم على ما يحدث.

تحياتي.

0

اسأل البنت الصغيرة كيف دايقها واذا بتوثق فيك رح تحكيلك

0

اتصل على رقم 122 وماتتردد !!
هذا شيء ماينسكت عنه

0

ابوك لابو ابوك

0

ابوكلابوابوك