الجسد

تم نشره من قِبل Zoza09

كنت مع شريكي في يوم و ادخل ايده في مهبلي وبعدها لاقيت بعض الدم الخفيف مختلط مع سائل شفاف لزج وخفيف شوية، اليوم التاني وط لاقيت وجع في بطني اسفل السره مباشرة استمر ل ٣ او ٤ ايام ( كان في الايام دي ارهاق عام نوعا ما ) ، انا قلقانه ومش عارفه ايه ده ، قبلها بكام يوم we have full sex و من وقتها قلقانه ما بين احتمالين يكون حمل او عملنا حاجه غلط ، اعرف ازاي واعمل ايه ، البيريود عادة منتظمه عندي بس مفروض معادها امبارح او النهارده ولسه مجتش ، اظن التوتر ليه سبب في تأخرها ، قولولي اقدر اعمل ايه الفتره دي واعرف ازاي ايه الي بيحصل في جسمي وهل حمل ولا لا؟ مفروض استشير دكتور ؟ ومثلا البيريود بعد ال full sex بتبقا مختلفه او بتتأخر ؟

الإجابة
0

ادخال يده بكاملها في المهبل ممكن تسبب جروح!

0

سوري لعدم التوضيح ،3 اصابع بس

0

ادخال يده بكاملها في المهبل ممكن تسبب جروح!

0

معروف ان الممارسات الجنسية تنشط الحركة الهرمونية لدى الانثى فطبيعي ان تجدي تغيرات في شكل الثدي او اعراض اسفل البطن او الم بالمهبل او نزول افرازات او مشاعر تتعلق بتاخر الدجورة او نزولها وكلها امور تختلط عليكي وعادي لكن قاعده اساسية طالما يحدث قذف بداخلك فلن يحدث عمل اام الدم وخلافة فكما قولتي انه ادخل اصابعه والمهب لمنا لداخل حساس جدا وبالتلي قد يحدث جرح سبب للدم لكن ف يالعادي لن يحدث حمل فلا قلق.... وقد تتاير الدور بتلك التغيرات فتتاخر قليلا او لا يحدث ذلك وعادة الالم ما تحت السرة بسب الانقباضات المهبلية التي تحدث اثناء الجماع وتشعري بها اثناء انزالك اثناء العلاقة وواضح انك بتنزلي عدة مرات باللقاء الواحد وهو مايسبب الم اسفل البطن بسبب تعداد تلك الانقباضات

0

أهلاً بك/

من الوارد بالطبع حدوث ألم أو نزول للدماء بعد إدخال يد شريكك للمهبل، من الأفضل المرات القادمة إٍستخدام عدد صوابع أقل أو المداعبة برفق. ومن الوارد حدوث حمل ولا يمكن التأكد من ذلك دون إجراء اختبار الحمل المنزلي بعد مرور 5 أيام من ميعاد الدورة الشهرية المتأخرة.
وفي حالة تكرار مثل هذه الممارسات فمن الأفضل حينها الإعتماد على وسيلة منع حمل منتظمة ويمكنك الإطلاع عليها من خلال الرابط التالي:
https://lmarabic.com/birth-control/choosing-the-right-birth-control/birt...
أو يمكنكما استخدام الواقي الذكري لمنع الحمل وأيضاً لما له من دور في منع انتقال العدوى المنقولة جنسياً إذا لم تقومي أنتي وشريكك بإختبارات العدوى المنقولة جنسياًو التأكد من عدم وجود شركاء جنسيين أخريين.