العلاقات

تم نشره من قِبل ماجد شوكان حمدي عكور

هو ليه البنات بعد ما مارس معهم الجنس و أسيبهم بعد كدا يعيطوا و يقلوبهالي مناحه أنا من حقي أحب و أجنس و بعدين هما بنات لليله وحده جيرل ستاند يعني و هو فاكرين أني حتجوزهم انا متجوز أصلاً و الأن متعرف على وحده مفيش في جمالها و بنحب بعض جدااا هل من حقي أحب و أسيب اللي مارتحش ليها ولا أنا مقيد عشان بنات سبتها و مش عايز أرتبط بيها من حقي ولا لاء

الإجابة
2

مفروض تكون مفهم البنت من اول انك مو ناوي ترتبط بيها مو تكون معها بعلاقه و تستمر لحد ماتاخذ اللي تبغاه منها و تتركها ، قبل ماتسوي اي فعل حط نفسك بدال الشخص اللي قدامك و اللي ترضاه ع نفسك عامل فيه غيرك

1

لأن مو رجال (!)

2

هذا فاضي كل يوم يألف قصة سخيفة ، اليوم عامل نفسه مصري ويتكلم لهجة مصرية ، وبيقول أن البنات تقتل نفسها عليه ، وهو في الحقيقة فاشل تقرف البنات منه

1

وهو فين الحب ده، كده عمرك ما هتكون راجل (وربنا مش هيسيبك)

0

عقبال ما اجيب اختك احبها وانيكها ليله وحده وازتهاا زي ما بتحكي

0

ما اصل اهلك معرفوش يربوك

0

شكلك عندك نقص وبتعوضوا بالقصص

0

أهلاُ بك/
بالتأكيد من حقك أن لا تكمل في علاقة جنسية غير مرتاح بها، ولكن الأهم من ذلك هو كيفية تواصلك مع شريكاتك في هذا الأمر، هل يكون الاتفاق واضح في بداية العلاقة فيما بينكما أن العلاقة ستكون قائمة على الجنس فقط، هل بادرت بأفعال عاطفية أو رومانسية ولم تجعل لغة التواصل واضحة في البداية أن هذه علاقة عابرة. كل هذه الأسئلة ينبغي أن تسألها لنفسك أولاً. وأن تكون صريح مع الفتيات منذ البداية بأنك لا تنوي تكوين علاقة عاطفية وأن الأمر لا يتعدى ممارسة الجنس بطريقة أيضاً لا تزعجهم أو يكون بها تقليل من شأنهم بل كأثنين عاقلين بالغين يحددان أبعاد علاقتهما سوياً دون إهطاء وعود أو تلميحات بعلاقة لا تنوي على الشروع بها.