الممارسة الحميمية

تم نشره من قِبل سالومي

اتجوزت وانا عندي 20 سنة و مكنش ليا اي علاقات جنسية ولا اهل يفهموني اي حاجة و في ليلة الدخلة زوجي نام وبعد فترة من الجواز بدات انا اللي اتجرا عليه علشان افقد عذريتي و كان دايما بيتلكك قلت ممكن يكون مكسوف وده جوزي حلالي نتعلم مع بعض في حين انه اكبر مني ب 13 سنة المهم بدا يدخل صوابعه وكنت بحس بالم قوي ولما ملقتش دم نزل اعدت اعيط وافتكرت ان انا فيا حاجة واصريت اروح لدكتورة ...الدكتورة كشفت عليا قالتلي بنت طبعا بس غشاءك سميك جدااا وتقريبا في حاجز وراه المهم سالتني جوزك عنده انتصاب انا الحقيقة مكنتش فاهمة يعني ايه انتصاب المهم فهمتني و عرفت انه معندوش حاولت اعالجه كان بيرفض و مكنش شايف انه عنده مشكلة اصلا ...اطلقت و بعد العلاقة دي ب 3 سنين و حبيت واحد و حصل بينا حاجات خفيفة لدرجة اني مقدرتش اسيطر علي نفسي و كان عندي فضول افهم المهم حصلت بينا علاقة كاملة لاول مرة تحصلي و كنت مستمتعة جدا بس محصلش نزوووول اي دم مع ان الموضوع اتكرر كتير جدا لانه بيحب الموضوع ده جداااا وانا كمان الحقيقة بس لحد دلوقتي مش قادرة افهم
السؤال بقي لسه موجوووود الغشاء ولااتفض ولو اتفض والدكتورة كانت قيلالي انه كان وراه حاجز تقريبا و سميك جدا مش المفروض ينزل دم كتييير ؟؟؟
السؤال التاني : بعد فترة من ممارسة الجنس مع الشخص اللي حبيته بدات اقرف منه او حاسة اني مش مبسوطه هل ده ليه علاقة بعلاقتي السابقة ؟
السؤال الثالث: الشخص اللي حبيته اول مابدا يكون في بنا علاقة جنسة كنااا بنطووول كتيييييييييييير جدا وانا مكنتش بزهق او بتعب بعد فترة هو بدا يقذف بسرعة جدا وكل لما اعمله حاجة جديدة يستثار جدا ويقذف بسرعة ويقولي كل مرة بلمسك فيها كانها اول مرة وبقيت استثار اكتر عليكي كل لما بشوفك خصوصا ان مبقاش في حياته اي علاقة جنسية تانية في حياته بس المشكلة ان مبقتش مبسوطة لانه بقي يقذف بسرعة قبلي..هل هو بدا يزهق مثلا وبيقول الكلام ده
انا بدات اشك في نفسي وفعلا مبقتش فاهمة حاجة ولا فاهمة عذريتي ايه مشكلتها
ممكن تنصحوني !!!

الإجابة
0

قصتك رائعة سالومي ..... ممكن عندك غشاء مطاطي يحتاج لتدخل جراحي لفضه ....تحياتي ليك

0

عزيزتي سأجيب على تساؤلاتك في عدة نقاط كالتالي

1. من الخرافات الشائعة أن كل عذراء تنزف عند فض غشاء البكارة. من المحتمل جداً عدم خروج الدم عند بعض الفتيات عند الممارسة الجنسية الأولى لذلك إذا لم تنزف الفتاة لا يعني ذلك أنها ليست عذراء ولكن قد تكون كمية الدم الناتجة عن فض البكارة قليلة وغير ملحوظة أو أن يكون الغشاء من النوع المطاطي أو السميك ولم يتمزق ( وهذا محتمل في حالتك كما أشارت الطبيبة عند الفحص) ومسألة الغشاء السميك والحاجز المهبلي تحتاج منك زيارة للطبيب/ة مرة أخرى لمعرفة ما إذا كنت بحاجة لتدخل جراحي بسيط أم لا.

للمزيد عن العذرية وغشاء البكارة أنصحك بقراءة المقال التالي:
https://lmarabic.com/news/30-questions-about-virginity-hymen

2. شعورك بالقرف وانك مش مبسوطة مع شريكك قد يكون مجرد شعور عابر نتيجة بعض الخلافات أو قد تكون علامة تدل أنك في حاجة لإعادة تقييم علاقتك معه ويمكنك أن تسألي نفسك بعض الأسئلة مثل
هل تشعرين بحب حقيقي معه؟ هل ترغبين بأن يكون شريك العمر؟ هل العلاقة تمثل لك شراكة حقيقية أم مجرد استمتاع بالجنس؟ هل تفكرين أو تحاولين البحث عن رجل آخر؟ هل شريكك يشبعك عاطفياً وجنسياً ومعنوياً؟ هل تستمتعين بالحديث معه وتشعرين بالوحدة بدونه؟ هل ترغبين في إنهاء العلاقة؟

وإجابتك عن تلك الأسئلة تحدد بشكل كبير مسار علاقتك وتساعدك على تحديد هل تستمر العلاقة أم لا.

3. بالنسبة لسرعة القذف فإنها قد تؤثر على استمتاعكم بالعلاقة ويمكن لشريكك أن يبدأ في تدريب نفسه على تأخير القذف ويمكنك أيضاً مساعدته بعمل تمرينات تؤخر القذف وأنصحكما بمشاهدة فيديو علياء جاد التالي
https://lmarabic.com/news/video-premature-ejaculation

وإذا لم تحقق التمرينات النتائج المرجوة يمكن أن يزور شريكك طبيب أمراض الذكورة فهناك علاج دوائي أو موضعي يصفه الطبيب لتأخير القذف.