الممارسة الحميمية

تم نشره من قِبل mohamedahmed

حصل علاقة صطحية يوم11/21 ونزل دم بعد العلاقة بربع ساعه وانتهي والالام استمرت ثلاثة ايام مع العلم انا كنت بالملابس الداخلية وهو لاوكانت بعد الدوره الشهريه باسبوع ويوم 21 /12 نزلت الدوره الشهريه لاكن كثير علي غير العادة وعملت اختبار حمل منزلي يوم 1/1 ومشيت علي الخطوات وكان اول بول في الصباح وطلع سلبي ويوم 1/14 نزلت الدوره الشهرية

السوال ايه الدم الي نزل ده ممكن يكون غشاء البكاره مع ان انا كنت لابسة الملابس الداخلية فقط؟؟

هل ممكن اكون حامل ؟؟؟

لو مش غشاء البكاره يكون دم ايه والالام استمرت لثلاثة ايم زي نبض وشكشه في المهبل من الداخل للخارج ؟؟؟

الإجابة
0

أهلا بك mohamedahmed

لا يمكن أن يكون غشاء البكارة لأنه لم يحدث إيلاج ولا يمكن أن يوجد حمل لأنك كنت بملابسك ونزول الحيض دليل على هذا. اختبار الحمل أثبت أنه لا يوجد حمل ولكن يفضل الفحص عند طبيب مراض نساء للاطمئنان على صحتك وعلاج أي ضعف تعانين منه قد يسبب نزول الحيض عدة مرات بالشهر.

الألم بالمهبل قد يكون التهابات لم تعالج وقد يكون التهاب مؤقت بسبب الاحتكاك أثناء الجنس الخارجي. هذه ليست أعراض حمل ويفضل استشارة الطبيب.

0

طيب ممكن يحدث ايلاج مع وجود الملابس الداخليه ؟؟
الالام دي راحت بعد العلاقة ب3ايام
الحيض سعات بيجي قبل المعاد ب3 ايام او يتاخر 2 او 3 ايام
والعلاقه دي من 21 /11 يعني بقالها 4 شهور لازم استشير طبيب
وانا عندي انيما من زمان ونقص كالسيم واملاح
واتااكد منك يادكتور ان مفيش حمل ؟؟

0

أهلا بك مرة أخرى

لا يمكن أن يحدث إيلاج في وجود الملابس الداخلية ولا يمكن أن يحدث حمل في حالتك.

أنت تحتاجين علاج للأنميا ونقص العناصر بجسدك

0

يعني اكييييييييييد غشاء البكاره موجود ؟؟
واكيييييييييييد مفيش حمل .؟
وله اعمل اختبار حمل تاني ؟

0

يعني غشاء البكاره موجود ؟ وبنسبة كام ممكن الدم ده يكون غشاء البكاره؟؟

واطمن منك اكيد اكيييد مفيش حمل؟؟

وما هو الحمل الغزلاني ؟؟

0

أنصحك يا عزيزتي بالتخلص من هذه الهواجس والانتباه لحياتك والاستمتاع بها. لقد أكدنا لك أنك لست حاملا وأن غشائك سليم.

حالات الحمل الغزلاني حالات نادرة ويظهر الحمل في تحليل الحمل المنزلي أو المعملي ولكن فقط يكون هناك ما يشبه الحيض في أول شهور الحمل.

0

اخر سؤال والله انا اسفه علي ازعاجك بكثرة الاسئله

انا حامل وله لا والغشاء سليم وله تمزق والله انا عايزه اطمن
وانا اسفه اسفه اسفه لكثرة الاسئله بس ده من خوفي والله

0

لقد أكدنا لك أنك لست حاملا وأن غشائك سليم.

0

شكراااااااااا جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا