الممارسة الحميمية

تم نشره من قِبل توتا ابراهيم

انا متزوجة من 3 سنين واكتشفت بعد كام شهر زواج ان زوجى بيتفرج على افلام اباحية لفت نظره بطريقة غير مباشرة بس فضل يتفرج بعدها واجهته اعتذر وندم وقال انه هيمسحها بس للاسف الى الان مستمر عليها.وكان اول الجواز مرة طلب انى امارس جنس فموى بس كنت مكسوفة فرفضت وعملت بايدى بس .المشكلة انه بيهجرنى ومبيطلبش العلاقة الحميمية بينا الا بتلميح منى وحددنا ايام ومشينا عليها شهر بعدها رجع يطنش وميطلبش .. انا شخصية حسية ولما بطلب منه يحضنى او يبوسنى بيتهرب واوقات يصدنى ده اكتر عيب فيه انا نفسى بتصعب علىّ وبفكر انفصل عنه هو عاوزنى اخس بس انا عشان برضع مش عارفه وحاولت كذا مرة اعمل اى عشان اخليه هو اللى يطلبنى مع العلم انى شوفت مرة فيديو من اللى بيتفرج عليهم بالغلط وحاولت اعمل معاه زى اللى شافه رفض وقالى بقرف سالته كتير تحب اعملك حاجة معينة بيقولى لا وبحاول اجدد وادلع عليه بيصدنى وتقيل علىّ.مع العلم انه ف حياتنا العادية مش شخص وحش وعنده مزايا كتير.. الحل اى؟

الإجابة
0

أهلا بك توتا ابراهيم

زوجك ليس الرجل الوحيد الذي يشاهد المقاطع الإباحية فمن حيث المبدأ، لا يوجد شيء خاطئ في الشعور بالإثارة جراء مشاهدة الأفلام والصور ذات الطابع الجنسي. إنه أمر مقبول للكثيرين ما دام مدرك أن الإباحية لا تعبر عن الواقع.

أتمنى أن يكون زوجك على علم بأن الاباحية على شبكة الانترنت كثيراً ما تعرض مشاهد قد تعنف المرأة وتحط من مكانتها، وكأن دور النساء هو فقط هو إسعاد الرجال ولكن هناك فرق كبير بين الخيال والواقع.

قد تؤدي الإباحية إلى الإدمان عليها. وقد تبدأ في إفساد الحياة الجنسية الحقيقية، والسبب هو أن زوجك يستمتع بالإباحية أكثر من الجنس الحقيقي.

هذه بعض النصائح لتساعدك أنت وزوجك للاستمتاع بالمقاطع الإباحية في حدود المعقول والتخلص من الإدمان
https://lmarabic.com/news/porn-addiction-what-you-can-do-about-it

وهذه مشكلة مشابهة لمشكلتك أجابتها مروة رخا مستشارة الموقع
https://lmarabic.com/news/question-my-husband-is-addicted-to-porn